Як кондиціонер впливає на динамічні характеристики автомобіля

Водії бюджетних авто часто жартують, що у них є кнопка турбоприскорювача: зібрався на обгін – треба вимкнути кондиціонер. Інакше маневр може затягнуться.

Давайте порахуємо, яку частину потужності відбирає система кондиціонування у двигуна.

Компресор кондиціонера при 3000-4000 об/хв колінчатого вала бере на себе 4-6 к.с. потужності. Багато це чи мало? Для двигунів невеликого робочого об’єму і потужності – зовсім не мало. Адже важливо відзначити, що на самих «розгінних» частотах обертання коленвала (до 4000 об/хв) двигун має аж ніяк не повну паспортну, а набагато меншу потужність. Наприклад, мотор з максимальною потужністю близько 100 к.с в діапазоні 3000-4000 об/хв видає всього 40-60 к.с. і, відповідно, втрата приблизно однієї десятої частини потужності дуже помітна.

Взагалі, при «спілкуванні» з кондиціонером на різних машинах експерти рекомендують дотримуватися таких правил. На двигунах з робочим об’ємом до 1,2 літра (без турбонаддування) при обгонах і на підйомах кондиціонер краще вимикати. Машина буде помітно краще розганятися, а значить і їзда виявиться безпечнішою. З двигуном більшого робочого об’єму (до 2,5 л) і без наддування включений кондиціонер все ще трохи відчувається при розгоні. А ось на мотор з великим літражем або на двигун з турбонаддуванням (потужністю від 150 к.с.) робота кліматичної установки практично не впливає.


Не пропустіть