Чим небезпечний довгий прогрів двигуна взимку, розповіли експерти
Українский автомобільний портал ТМ розбирався чому варто відмовитися від тривалих «простоїв» на холостих обертах.
Основні побоювання стосуються малолітражних моторів з турбонаддувом, мода на які в сучасному автопромі з кожним роком тільки зростає. Давно відомо, що, незважаючи на їх економічність і кращу, порівняно з «атмосферником», динаміку, вони володіють досить низьким ресурсом, а, отже, точно не відрізняються ні надійністю, ні довговічністю.
Ресурс двигуна вимірюється в мотогодинах – годинах, які відпрацював агрегат за весь період експлуатації. Ці ж мотогодини, безумовно, використовуються і на холостих обертах. Саме тому довгий прогрів може стати причиною істотного зниження терміну служби двигуна і, як наслідок, повного виходу його з ладу.
До того ж, підвищений знос мотора неминуче несе за собою і інші проблеми: знижується рівень тиску масла, погіршується його циркуляція, а в камеру згоряння починає надходити обмежена кількість горючої суміші, підвищуючи навантаження на двигун. Крім того, тривала робота двигуна «на холостих» нерідко призводить до перегріву каталізатора і утворення сажі відкладень (нагару) на свічках запалювання, які втрачають свою ефективність і вимагають заміни значно раніше терміну.
Таким чином, можна зробити висновок, що 3-5 хвилин – оптимальний час прогріву для більшості автомобільних двигунів. Так ви не тільки уникнете «накрутки» мотогодин, а й забезпечите мотору довге і, що особливо важливо, безпроблемне життя.