Екологічність електромобілів – міф: 20 фактів про електричні автомобілі

Сьогодні електротранспорт – один з найперспективніших напрямків в автомобільній індустрії. Популярність заряджаються від мережі машин стрімко зростає. Світові продажі EV виросли на 40% в період між 2019 і 2 021 роками, у зв’язку з їх зростаючою доступністю в різних видах, історичним успіхом Тесли на фондовому ринку і зростанням цін на викопне паливо. Десятки легкових електричних моделей від Tesla, Nissan, Kia, Porsche та інших виробників вже пройшли випробування часом, ще 18 новинок очікуються до кінця 2021 року і порядкa 30 повинні бути випущені протягом 3-5 наступних років.

Однак, хоча ми чуємо про електромобілі на кожному розі, багато в них залишається незрозумілим. Ось кілька фактів, що дозволяють по-новому поглянути на це диво техніки.

1. Перший електромобіль був створений в 1832 році, тобто майже два століття тому. Шотландський умілець Роберт Андерсон розробив перший прототип – грубий винахід, який працював на одному заряді, але, тим не менш, був електричним транспортним засобом. Автор удосконалив оригінальну концепцію в 1842-му, застосувавши більш витончений дизайн. А автомобіль з акумулятором з’явився тільки через два десятиліття – спасибі Гастону Планте.

2. Майже половина електромобілів в світі знаходиться в Китаї. Причина банальна: електромобілі мають потребу в розвиненій інфраструктурі – спеціальних зарядних станціях, якісних дорогах і, що важливо, в низькій вартості виробництва. Китай володіє всіма перерахованими якостями, а додатково – величезною кількістю народонаселення і простотою ведення бізнесу.

3. Приблизно 96% власників електромобілів готові купити або взяти в оренду ще один. Темпи зростання продажів продовжують збільшуватися. Це пояснюється урядовими грантами/субсидіями, тиском з боку екологів на виробників, масштабними маркетинговими і рекламними кампаніями. Деякі джерела повідомляють, що вже до 2030 року на дорогах розвинених держав взагалі не буде транспортних засобів, що працюють на паливі.

4. Паливна ефективність електромобілів в середньому становить 80% в порівнянні з 14-26% бензиново-дизельними версіями (це означає, що тільки близько чверті палива, використовуваного для роботи останніх, фактично перетворюється в енергію; інша частина перетворюється в тепло). Коли долається однакова відстань в аналогічних умовах, використання електричної машини обходиться мінімум в три рази дешевше бензинової. Однак зарядка вдома потенційно може привести до великих рахунків за електроенергію.

5. Близько 57% споживачів уникають електромобілів, тому що побоюються непередбаченої розрядки, але тільки 5% власників коли-небудь з нею зіткнулися. Кількість «постраждалих» набагато менше, ніж залишилися посеред шляху без бензину.

6. Електромобілі не є екологічно чистими на 100%, вони просто не викидають забруднення прямо на дорогу. Електроенергія, яку використовують для їх зарядки, береться з електростанцій – там якраз і спалюється викопне паливо для перетворення енергії в електрику. Однак шкода, що наноситься електростанціями природі, значно менша в порівнянні зі звичайним ДВС-автотранспортом, особливо при роботі на поновлюваних джерелах, таких як енергія вітру або сонця.

7. У електромобілів мало рухливих механічних компонентів, схильних до швидкого зносу і немає звичного двигуна, який вимагає обслуговування і заміни масла. Знос гальм теж мінімальний через рекуперативного гальмування, яке автоматично уповільнює автомобіль, коли ви забираєте ногу з педалі акселератора.

Менша кількість компонентів, які можуть потребувати реконструкції або заміни, означає дві речі. По-перше, знижується ймовірність серйозної поломки, через яку машина вийде з ладу; по-друге, зменшуються витрати часу і грошей на технічне обслуговування і ремонтні роботи.

8. Електромобіль видає менше шуму. Це кардинально змінює правила гри в автомобільній промисловості. На відміну від аналогів з ДВС з безліччю рухомих складових і гучним процесом перетворення палива, електромобілі приводяться в рух від електродвигунів, що працюють практично безшумно, без будь-якої вібрації і необхідності перемикання передач. За прогнозами, електромобілі можуть знизити загальне шумове забруднення доріг наполовину вже до 2023 року.

9. Швидка і проста підзарядка акумулятора: досить підключити машину до станції швидкої зарядки і почекати 30-40 хвилин. Поки ви п’єте чашку кави і гортає новини на смартфоні, енергія поповниться до 80%. У разі домашньої зарядки господар на ніч підключає машину до звичайної розетки і йде відпочивати. Повна зарядка відбувається за 8-12 годин.

10. Кількість використовуваних в світі електромобілів збільшилася з 113 тис. в 2012 році до понад 6 млн. в 2020-му. Американська компанія Tesla лідирує не тільки в продажах і технологіях, але і в унікальності: вона виробляє виключно електромобілі, в тому числі вантажівки, родстери, позашляховики і седани.

11. Найдешевший електромобіль в світі – ORA R1 – дітище китайського концерну Great Wall Motors зі штаб-квартирою у Баодіні. Модель оснащена літій-іонним акумулятором ємністю 35 кВт·год і покриває дистанцію в 194 миль (312 км) на одному заряді. Вартість починається з 8680 доларів і піднімається до 11300.

12. Електромобілі (EV) бувають трьох основних типів:

гибридно-електричні (HEV): об’єднують газовий двигун з одним або декількома електродвигунами. HEV не підключаються до мережі, а збирають енергію від основного двигуна і системи рекуперативного гальмування;

підключаємі електричні гібриди (PHEV): працюють аналогічно HEV, але можуть підживлюватися і від мережі;

батарейні електромобілі (BEV): також відомі як чисто електричні, завжди підключаються до електромережі для підзарядки. Tesla – це BEV.

13. У багатьох «чистих» електромобілів простір під капотом, що пустує через відсутність традиційного ДВС, використовується як передній багажник.

14. Tesla Model S – серійний електромобіль з найбільшим запасом ходу. Повністю електричний п’ятидверний гранд-турер, вперше представлений 22 червня 2012 року, сьогодні виробляється в різних варіантах і пропонує відмінний запас ходу – 652 км (у версії Long Range). Додайте до цього розгін до «сотні» за 3,2-3,1 сек і максимальну швидкість в 322 км/год. Не дивно, що S-модель вважається одним з найефективніших електрокарів в світі.

15. Деякі електромобілі призначені для неспішного руху, інші подібні спорткарам. Вони прискорюються і їздять набагато швидше за бензинових або дизпаливних «побратимів»: просте натискання на педаль газу викликає миттєвий приплив потужності і крутного моменту без будь-яких затримок. Серед кращих «спортсменів» – продукти Tesla і Porsche. Volkswagen теж непоганий: його модель ID R, приміром, розганяється до 100 км/год всього за 2,25 секунди.

16. Потрапляючи на особливу дорожнє покриття, електромашини можуть заряджатися, як сучасні телефони – по бездротовій мережі. Це передбачає ряд інноваційних проектів, в тому числі установку зарядних панелей уздовж певних ділянок дорожнього полотна, на паркувальних місцях і в будь-якому іншому місці, де допускається проїзд і зупинка транспорту.

17. Найдорожча частина електромобіля – акумулятор, і саме він в нинішній час підтримує високу ціну електромашин. На щастя, у міру зростання попиту і масштабу виробництва його вартість неухильно повзе вниз: сьогодні батареї наближаються до чудової ціною в 100 доларів за кіловат-годину, тоді як 10 років тому були в 11 разів дорожче. Відповідно знижуються і ціни на електромобілі.

18. Одним з переваг широкого використання електричних моделей є те, що їх паливні елементи здатні продовжувати виробляти електрику, навіть коли машина не працює. Отже, енергія такого автомобіля може використовуватися для живлення будинку його власника.

19. Режисер Кріс Пейн зняв два окремих документальні фільми про історію та майбутнє електромобілів: «Хто вбив електромобіль?» (2006) і «Помста електрокара» (2011).

20. Відомих особистостей, пересіли з звичайних машин в електричні, багато. Серед них Леонардо ДіКапріо, Арнольд Шварценеггер, Джейден Сміт, Метт Деймон, Бен Аффлек, Пірс Броснан, Джастін Бібер, Дастін Хоффман, принц Чарльз, принц Гаррі і інші відомі особи.

На їхню спільну думку, це хороший спосіб хоч якось допомогти багатостраждальній природі. До того ж водіння електромобіля не вимагає компромісу в продуктивності або задоволенні – багато електричних моделей прекрасно обладнані, щоб їздити так само швидко і комфортно, як кращі аналоги з ДВС.


Джерело novate.ru
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти