Водіям розповіли, чи потрібно заливати зимове мастило в двигун автомобіля
Моторне мастило – один з небагатьох факторів, який впливає на експлуатацію автомобіля в зимовий період. Головна відмінність зимового мастила від літнього – клас в’язкості. Але хіміки давно навчилися поєднувати зимові та літні види моторної змазки.
Сьогодні майже всі масла всесезонні і позначаються індексом SAE, який містить дві цифри, одна з яких доповнена буквою W – winter (англ. – зима), наприклад, 15W-40, 20W-50. Відповідно, перша цифра – зимовий показник, він характеризує в’язкість мастила на морозі, друга – літнє позначення, вона позначає в’язкість за плюсової температури.
Для зими бажано мати мастило з якомога меншою в’язкістю. Але не кожному двигуну дозволяється експлуатація на синтетиці з мінімальною в’язкістю типу 0W-30 або 0W-40. Тому для зимового сезону треба вибирати мастило з найменшою в’язкістю з тих, що вказані у мануалі для вашого автомобіля.
В умовах української зими двигун з літньою змазкою погано запускатиметься після тривалої стоянки на морозі. Також водієві варто прогрівати мотор, перш ніж дати йому навантаження, щоб загустівше мастило гарантовано нагрілося і могло заповнити всі канали системи змазки. Небажано змішувати мастила різних марок та мастила, створені на різній основі – мінеральне, напівсинтетичее та синтетичне. Змішувати олії одного бренду, одного сорту та одного класу якості, але з різною в’язкістю можна без побоювань.
Варто зазначити, що якщо рівень масла в двигуні впав нижче за позначку “мінімум”, а треба продовжити рух, краще долити будь-який сорт, ніж змушувати двигун працювати в напівсухому режимі, що може призвести до серйозної поломки.