Водіям розповіли, як керувати авто у горах: п’ять важливих правил
Їзда по гірських серпантинах потребує особливої уважності та обережності. Тому автоексперти підготували перелік порад, які допоможуть зробити їзду гірськими дорогами безпечнішою.
Підйом та спуск тільки на “зниженій”
Долаючи гірські підйоми необхідно вибрати ту знижену передачу, якої вистачить виїхати нагору. Зазвичай це або друга (тільки у поєднанні підйому з різким поворотом) або третя швидкість.
При спуску слід гальмувати двигуном, відпустивши педаль газу та ввімкнувши одну зі знижених швидкостей.
На машинах із автоматичною трансмісією швидкості можуть знижуватися вручну. Якщо така опція не передбачена, необхідно обмежити кількість передач, переключаючи селектор АКПП у положення “2” або “3”.
Скидати швидкість за допомогою тільки педалі гальма категорично не рекомендується, оскільки це може призвести до перегріву та кипіння гальмівної системи.
Скидайте швидкість на поворотах
Перед входженням в поворот, який погано проглядається, бажано зменшити швидкість до мінімальної. На деяких гірських дорогах для водіїв встановлені великі дзеркала, які дозволяють “зазирнути” за поворот. Крім того, під час проходження крутих віражів кермо потрібно тримати міцно і лише обома руками.
Не пересувайтеся “накатом”
Пересуватися на крутих гірських спусках із вимкненим запаленням або зчепленням, а також на “нейтралці”, категорично заборонено. Така їзда загрожує різними наслідками, аж до повної втрати контролю над автомобілем.
Не йдіть на обгін без гострої потреби
До обгону на гірських дорогах слід ставитись дуже обережно. Краще виявити терпіння та дочекатися виїзду на рівну дорогу.
Відпочивайте в дорозі
Багато трас, що пролягають через гори, мають спеціальні майданчики, де ви можете трохи відпочити та продовжити шлях. До речі, якщо довелося зупинитися на спуску, крім першої передачі і стоянкового гальма повинні бути задіяні упори під колеса (якщо вони відсутні, можна підкласти ті ж камені).