Дефіцит запчастин та черги на СТО: чому в Україні виникли проблеми з автосервісом
В Україні продовжуються перебої з постачанням запчастин для транспорту. Дефіцит є практично у всіх сегментах ринку, починаючи з офіційних сервісних станцій і закінчуючи “гаражними” СТО, які працюють на вживаних запчастинах.
“Дефіцит пов’язаний з логістичними складнощами та знищенням деяких складів, зокрема, у Київській області”, – каже керівник компанії “Autoconsulting” Олег Омельницький.
На українських автосервісних станціях попереджають про збільшення черг на обслуговування та ремонт, а також дефіцит запчастин.
Наприклад, по Hyundai є перебої з поставками компонентів, що містять напівпровідники. По BMW збільшилися терміни очікування запчастин. По Nissan – донедавна не вистачало моторних масел та деяких запчастин.
Щодо неофіційних автосервісів ситуація помітно гірша, ніж на фірмових СТО.
На ринку вживаних запчастин зростання цінників з початку війни склало 30-35%, але багатьох позицій у наявності просто немає. Це стосується як запчастин, так і літніх шин, заміною яких заклопоталися водії.
Основні поставки запчастин і шин в Україну раніше забезпечували приватники, які закуповують товар у Польщі та Німеччині. Але із запровадженням заборони на виїзд за кордон чоловіків віком від 18 до 60 цей бізнес пішов на спад.
У Києві починають активно відновлювати роботу СТО. За даними КМДА, на 10 квітня працює 535 автосервісів. Але насправді це лише трохи більше 10% станцій техобслуговування, бо до війни їх у столиці було близько 5 тисяч.