Як автомобілі на колесах їздять залізницею

Конструктивно перетворити автомобіль на рейковий транспорт можна двома способами: поставити на нього залізничні колеса або залишити стояти на рейках на рідних колесах, але доукомплектовати додатковими маленькими котками з ребордами.

Перший варіант вимагає менше витрат, але більше часу при переході з варіанту “авто” на варіант “залізниця” і навпаки.

Переобладнання за другим варіантом гарантує зручність при зміні типу хода, а ще підвищує тягові характеристики автомобіля, який працює в статусі локомотива – тобто тягне вагони.

Тож не дивно, що звичайний бортовий КрАЗ-257 ЭБ, обладнаний комплектом котків, може без проблем тягнути потяг вагою 800 – 1000 тон. При тому швидкості по колії такі машини могли розвивати цілком автомобільні. Але якби все було так просто, світ давно б відмовився від маневрових тепловозів, йдеться в Авто24.

Коли вантажівку всерйоз приписують до залізниці, на неї ставлять потужний компресор та гальмівний кран – такий, який має під правою рукою машиніст тепловоза або електровоза. Це помітно обмежує можливості авто під час експлуатації на звичайній дорозі.

Ще один значний недолік локомобілів – нагрів рейок влітку. Нерідко їхня температура на сонці сягає 50-60 С. В цілому це не критична для шини температура, але справа погіршується тим, що умови відводу тепла на рейках гірше, ніж на автодорозі. Тобто стандартному вантажному автомобілю, який виконує на рейках важку роботу, не можна довго працювати в літню спеку.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти