Водіям розповіли, як не захворіти від кондиціонера у машині
Влітку від кондиціонера легко захворіти простудою, яку провокує різкий перепад температур між вуличною спекою і прохолодою в салоні машини. Гайморит, бронхіт, отит – не варто розповідати, наскільки неприємні ці хвороби. Крім того, протягом цілого року є ризик отримати від машини інші захворювання дихальних шляхів – наприклад, відомий як “кондиціонерна хвороба” легіонельоз, особлива форма пневмонії.
Звісно, ці страхи очікують на вас, якщо у вашій системі клімату живуть грибки, бактерії та мікроби. Вони з’являються перш за все на випарнику – теплообміннику кондиціонера, розташованому у торпедо. Під час роботи він робиться мокрим, і на цю вологу осідає пил, дрібне листя, пух та насіння рослин. У цьому затишному “компресі” охоче оселяються некорисні для людини мікроорганізми, повідомляють в Авто24.
Щоб таких поселень в машині не було, кондиціонер треба періодично очищувати, а також правильно вимикати. За хвилину-дві до зупинки на паркування треба вимкнути кондиціонер, але залишити працюючим вентилятор, який жене повітря у салон. Теплообмінник просушиться потоком повітря і в ньому не будуть множитися пліснява та мікроби.
Яку температуру виставляти
Лікарі кажуть, що для людини влітку шкідливий різкий перепад температури понад 5 – 7 градусів. Знаючи це, варто тримати у салоні мікроклімат на таку ж величину прохолоднішим. Так, якщо на дворі +35 градусів, то виходить, в машині має бути +28 + 30 градусів, які неначе теж не надто комфортні. Але для початку і така “прохолода” буде достатньо, а через 5 – 10 хвилин після посадки пасажирів температуру можна буде ще плавно знизити.
Куди спрямовувати потік повітря
Найдужче водій відчуває холод з кондиціонера, коли холодні потоки дують йому в обличчя та на груди. Але такий розподіл повітря саме і загрожує хворобами. Тому краще спрямувати холодний потік від кондиціонера вгору від себе, у крайньому випадку додатково – на ноги.
Як боротися з пахощами
Важкий сморід або просто болотний запах у салоні – це зовнішній прояв наявності шкідливих мікроорганізмів на випарнику і в каналах кліматичної установки. Для очищення служать спеціальні пристрої (є на деяких СТО), які насичують всю систему випарами дезінфекційного препарату. У деяких випадках може допомогти “любительський” засіб у вигляді аерозольного балончика з довгою трубкою-розпилювачем, яка встромляється у повітропроводи через дефлектори на торпедо. Саме через цю трубку подається спеціальний засіб для чистки.