Водіям розповіли чому запотіває скло в автомобілі і як із цим боротися
Із приходом осені змінюється і погода — дощі йдуть дедалі частіше, туманні, та й просто сирі вогкі дні стають нормою. І дуже часто на автомобілі починають проявлятися проблеми, які не давали про себе знати влітку. Одне з таких сезонних “захворювань” — запотівання стекол, повідомляє Автоцентр.
Чому запотіває скло?
Головною причиною того, що скло запотіває, є, звісно, підвищена вологість у салоні. А от чому вона підвищена і наскільки сильно — це вже інше важливе питання. Вологе повітря в дощову погоду, яке до того ж заноситься в салон на мокрих речах і взутті, випаровування від дихання і навіть конденсат — все це цілком природні причини, через які стекла запотівають. Однак штатна система кліматизації будь-якого автомобіля має легко впоратися з цим питанням. А щоб допомогти їй в цьому, слід вдатися до нехитрих прийомів:
Тримайте скло авто чистим, особливо лобове. Адже це не тільки безпека, а й стомлюваність за кермом. Що чистішим є скло, то легше очам (особливо в темний час доби) і тим менше ви втомлюєтеся за кермом! Для догляду за склом навіть не обов’язково вдаватися до побутової хімії або спеціальних засобів. Звичайної ганчірки “мікрофібри”, мокрої та сухої, буде достатньо. Головне добре витерти скло насухо. До речі, ви будете здивовані, коли побачите, скільки бруду було прибрано.
Користуйтеся кондиціонером. Це один із головних борців з запотіванням скла. Кондиціонер ефективно “евакуює” вологу з салону.
Правильно розподіляйте повітряні потоки. Головну увагу, знову ж таки, варто приділити лобовому склу, а вже потім іншим напрямам обдування. У багатьох машинах є можливість налаштовувати потоки на свій розсуд, але режим “на скло” є обов’язково. Також у більшості сучасних авто є окрема кнопка, що охоплює режим “розпотівання”. Її завдання — якомога швидше забезпечити водієві хороший огляд щонайменше вперед. Коли скло стане чистим, можна повернутися в звичайний режим.
Не використовуйте режим рециркуляції повітря довгий час. Побачивши вантажівку, що чадить, водій щонайшвидше включає рециркуляцію, але забуває відкрити заслінку забору повітря, коли її проїде. Перевірте цей параметр, наприклад, під час зупинення на світлофорі.
Не допомагає і стекла продовжують пітніти?
Якщо жодні вищеописані дії не допомагають, тоді слід “копати глибше” і шукати причину цього явища. Тому що такі постійні симптоми, а особливо якщо в машині ще й запах вогкості/цвілі, свідчать про явну несправності.
Почати варто з повітряного фільтра. Пам’ятаєте, коли його міняли? Якщо більше року тому (або більше 10-15 тис.км пробігу), то варто замінити і подивитися на результат.
Вода може потрапляти в салон ззовні. Тут варіантів кілька. По-перше, могли продірявитися гумові ущільнювачі. Випадок не найпоширеніший, але на старих машинах можливий. Або ж після заміни скла, особливо лобового. Дуже часто засмічується дренаж (відведення води з лобового скла, яка, грубо кажучи, стікає спеціальними відводами між двигуном і салоном) і тоді вода спрямовується в салон. Така поломка вельми підступна, оскільки проявляється не одразу, але проблем від неї маса. Вода потрапляє на покриття підлоги в салоні, накопичується в порожнинах кузова, викликаючи корозію тощо. Тому не лінуйтеся регулярно прибирати листя і взагалі усіляке “сміття”, що накопичується в районі склоочисників.
Протікання може утворитися безпосередньо в салоні. Наприклад, в старих радянських автомобілях чимало клопоту доставляв радіатор обігрівача салону (в народі “грубки”). На деяких ВАЗівських машинах він продовжує це робити і зараз. Словом, радіатор, патрубки, з’єднання — все це має зазнати ревізії, якщо проблема запотівання стекол нікуди не зникає.
Завдати клопоту може і банальний … омивач заднього скла! Неякісне з’єднання його трубок або економія на зимовому омивачі (вода в трубках замерзає і розриває їх) може здорово підмочити репутацію, а точніше килимове покриття підлоги. Або стелю, якщо трубка проведена там. У будь-якому разі, економія на копійчаних речах може обернутися серйозними проблемами в майбутньому.