Водіям розповіли, як прибрати подряпини з автомобіля своїми руками
Подряпати машину – справа нехитра. І навіть якщо її застраховано, через франшизу дрібний ремонт не оплачується. Як можна зробити косметичний ремонт кузова, а точніше його лакофарбового покриття, і скільки це буде коштувати?
Перш ніж класифікувати пошкодження лакофарбового покриття (ЛКП) кузова автомобіля та розповісти про технологію його ремонту, доведеться трохи розчарувати автовласників: у домашніх умовах повністю приховати можливо лише потертості та неглибокі подряпини на шарі лаку. Інші «травми» залишаться видимими, хоча деякі – тільки при ретельному огляді автомобіля. Практично не піддаються аматорському ремонту вм’ятини та інші пошкодження металу кузова. Якщо машина забарвлена металіком, місце аматорського ремонту зробити непомітним неможливо, тому що з аерозолю фарба лягає інакше, ніж з пульверизатора в камері для фарбування.
Потертості та мікроподряпини
Поверхневі – не до металу і не до шару грунту – потертості і поверхневі подряпини на лакофарбовому покритті усуваються дрібнозернистою полірувальною пастою або поліроллю, що містить абразивний порошок. Оптимального результату можна досягти, якщо після затирання поверхні використовувати кольоровий поліроль.
Глибокі подряпини – до шару ґрунту – потрібно зашліфувати дрібнозернистою наждачкою, щоб максимально вирівняти нерівності, що виступають, а потім підфарбувати – пензлем або з аерозольного балончика, так щоб канавки заповнилися фарбою. Після її висихання потрібно полірування найдрібнішою абразивною пастою або поліроллю з абразивом.
Подряпини до металу
Технологія ремонту глибоких подряпин ЛКП, коли здався оголений метал, а ще гірше – якщо почалися корозійні процеси, трохи складніше. Насамперед слід видалити сліди корозії з подряпини – зубопротезним бором (фрезою) або ножем. Якщо абсолютно всі осередки видалити не вдалося, нанесіть на рану звичайний перетворювач іржі або перетворювач іржі в грунт. Після цього за допомогою еластичного шпателя заповніть подряпину шпаклівкою. Для покращення ефекту шпаклівку можна розбавити нітроцелюлозним розчинником. Поки вона не затверділа, обережно видаліть надлишки з кузова за допомогою шматка тканини, змоченої в розчиннику. Після висихання шпаклівки відремонтовану ділянку можна ще раз зашліфувати та зафарбувати.
Ушкодження бамперів
Бампери – частини автомобіля, що найчастіше зазнають пошкоджень. Способи їх ремонту залежать від ступеня «травмування»:
– потертості лаку видаляють поліруванням, а якщо бампер не забарвлений, використовують спеціальні аерозолі для «підфарбування» чорного пластику;
– глибокі подряпини вимагають шпаклівки, ґрунтовки та підфарбування;
– невеликі тріщини можна з успіхом закласти, застосовуючи 2-компонентну епоксидну шпаклівку для пластмас.
Шпаклівка для пластику після змішування її компонентів схожа на звичайну шпаклівку для металу. Відповідно, технологія використання цієї маси також нічим особливим не відрізняється. Тривалість шпаклювання становить зазвичай 20-40 хвилин. Після висихання відновленої ділянки його можна шліфувати та фарбувати.
Не всі фарби сумісні із пластмасами. Для довговічності бажано купити спеціальну фарбу, що «деформується».
Наскрізні пробоїни
Найбільш складно самостійно закладати пробоїни в кузові, отримані внаслідок наїзду на гострі предмети. Спочатку в зоні пошкодження та навколо неї в радіусі 2 см потрібно за допомогою наждакового паперу, дротяної щітки або абразивного кола зняти фарбу. Якщо є корозія, обробіть її перетворювачем іржі. Для закладення отвору використовується скловолокно або пластик, вирізані за формою та розмірами трохи більше, ніж пошкодження. Зафіксувати латку можна за допомогою кількох крапель шпаклівки. Потім «рану» можна зашпатлювати, а після висихання – зашліфувати, загрунтувати та пофарбувати.