Водіям назвали рідини, які обов’язково потрібно замінити в авто перед зимою

Ми рідко замислюємося, як багато технічних рідин циркулює в автомобілі. З приходом зими всі вони намагаються якщо не замерзнути, то як мінімум загустіти, серйозно вплинувши на роботу вузлів автомобіля. Подивимося, які рідини потрібно змінити або перевірити перед холодами.

Моторне масло

Холодний пуск – найважче випробування для двигуна, що серйозно скорочує його ресурс. Наскільки – залежить від якості та характеристик моторного масла.

Раніше зміна моторного масла вважалася сезонною: на літо в двигун заливали масло густіше, для кращого захисту від зносу та меншого чаду; на зиму – рідше, щоб полегшити холодний запуск. Сучасні олії стали універсальнішими і всепогодними, але в інструкціях до автомобілів ще зустрічаються температурні градації масел – таблиці в’язкостей, рекомендованих для різних кліматичних зон.

Якщо ваш двигун допускає використання масел різної в’язкості, а літні та зимові температури в регіоні значно відрізняються, то підбір в’язкості під час року цілком обґрунтований. Наприклад, в двигун, що влітку працює на олії 5W-40 або 10W-40, взимку нерідко ллють 5W-30 або 0W-40. Але така зміна в’язкості має бути схвалена виробником автомобіля, щоб не зашкодити двигуну.

У будь-якому випадку, яке б масло ви не вибрали, бажано змінити його до настання холодів, щоб зустрічати морози зі свіжою олією, що добре захищає мотор від зносу.

Трансмісійне масло

У звичайній легковій машині є щонайменше один провідний редуктор, що вимагає заміни трансмісійної олії. У повнопривідному автомобілі таких вузлів може бути чотири: два провідних мости (редуктора), роздавальна коробка і механічна КПП. Про екзотичні позашляхові варіанти з колісною формулою 6×6 і коробкою відбору потужності навіть говоритимемо – їм трансмісійне масло закуповується відразу бочками. Трансмісійні олії вважаються всесезонними, але з застереженнями.

Робоча рідина АКПП

Автоматичні коробки перемикання передач – класичні “автомати” і безступінчасті варіатори – хоч і належать до трансмісії, працюють не на трансмісійній оливі, а на спеціальній рідині ATF (Automatic Transmission Fluid). Яку також періодично потрібно міняти.

Робочі рідини старих АКПП – декстрони на мінеральній основі – втрачали текучість при температурі нижче -30 °C. Синтетичні рідини ATF, рекомендовані для сучасних коробок, таких проблем не мають, нормально циркулюючи в АКПП навіть при -45 °C. Тому жодної температурної градації для них не передбачено, вони є абсолютно всесезонними.

Але взимку трансмісія зазнає підвищених навантажень, особливо на початку руху, коли АКПП ще не прогрілася. І тут на перший план виходить стан робочої рідини: стара ATF, що містить продукти зношування, не забезпечить належного захисту коробці. Тому краще замінити робочу рідину АКПП на початок холодів.

Охолоджуюча рідина

Антифриз, хоч і є незамерзаючим у дослівному перекладі – одна з тих рідин автомобіля, що може замерзнути взимку. Якщо влітку в радіатор рясно підливали дистильовану воду, заповнюючи втрати антифризу, його концентрація падає до мінімальної. І в сильний мороз є шанс виявити в радіаторі желеподібну масу замість охолоджуючої рідини, що не обіцяє нічого хорошого мотору.

Гальмівна рідина

Найнеприємніша властивість гальмівної рідини – її гігроскопічність, тобто схильність вбирати воду. Усього за два роки експлуатації вона розбавляється водою з атмосфери на 3–4%, що загрожує не лише локальним кипінням та “ватною” педаллю гальма, а й типово зимовими проблемами. Увібрана волога на морозі кристалізується і осідає на деталях гальмівної системи – манжетах і поршнях супортів, гальмівних циліндрах і магістралях. Це знижує ефективність та передбачуваність гальмування, що подвійно небезпечно на слизькій дорозі.

Рідина гідропідсилювача керма

Сучасні автомобілі все частіше оснащують електричним підсилювачем керма, в якому немає робочої рідини. Але якщо у вашій машині класичний гідравлічний підсилювач обов’язково загляньте в бачок його насоса перед зимою.

Рідина в омивачі

На сьогодні не існує жодних суворих вимог щодо заміни рідини омивача в автомобілі. Єдине, на що все ж таки слід звернути увагу – склад продукції. Рідина в омивачі повинна змінюватися відповідно до кліматичних умов застосування. До настання морозів слід подбати про заміну рідини, яка підходить для застосування при мінусовій температурі, такі омивалки повинні містити спирт.

Джерело news.uaportal.com
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти