Як правильно буксирувати автомобіль з АКПП, не пошкодивши коробку передач

Навіть найкрутіший і найнадійніший автомобіль не застрахований від поломок. Кожен водій має бути готовим до того, що одного разу його доведеться буксирувати. Робити це треба правильно, особливо якщо машина на автоматі. Інакше можна дуже серйозно нашкодити коробці. Автомобільні експерти розповіди, у чому проблема буксирування машини з АКПП і що потрібно робити.

1. У чому особливість машини з “автоматом”

Про те, що машину на автоматі краще не буксирувати, чули багато хто. Але чому це не варто робити, зрозуміло не кожному. А вся справа в особливостях влаштування автоматичної коробки.

Для машини з «механікою» немає обмежень на відстані. Її можна тягнути стільки, скільки потрібно. Під час руху працює лише одна шестерня.

З автоматикою справа інакша: рухається весь механізм. Істотна відмінність від МКП у цьому, що трансмісійна рідина подається насосом під високим тиском. Помпа в АКПП пов’язана із вхідним валом. Коли двигун не працює, вал та гідротрансформатор також нерухомі.

Відповідно, рідина не надходить до фрикційних пакетів, редукторів та втулок. Ті краплі, що залишилися всередині системи, не в змозі забезпечити нормальне охолодження валів та шестерень. В результаті деталі сильно нагріваються від тертя, що загрожує їхньою поломкою. Особливо часто АКПП виходить із ладу, якщо автомобіль доводиться тягнути тросом на велику відстань.

Крім тривалого буксирування, автомату шкідлива і висока швидкість руху. Причина та сама – брак мастила. Особливо складно доводиться автомобілям із заднім приводом, які довго не експлуатувалися. Вся трансмісійна рідина стекла з коробки вниз, тому буксирування йтиме всуху.

Трохи легша ситуація з передньопривідними машинами, тому що робоча шестерня, яка рухається разом із колесами, знаходиться досить низько в АКП і тому захоплює рідину. Звичайно, повноцінного мастила це не забезпечить, зате знизить ризик поломки коробки.

2. Особливості буксирування

Виробники оснащують машини різними типами трансмісії, які можуть мати суттєві відмінності. Тому потрібно уточнити, який вид коробки встановлений в автомобілі, та особливості буксирування, оскільки дані можуть відрізнятися у різних компаній.

Одні виробники дозволяють буксирування, інші забороняють. Усю інформацію можна дізнатись в інструкції до транспортного засобу. Там же вказано дозволену відстань для буксирування та швидкість, яку треба дотримуватися під час їзди.

Якщо дізнатися рекомендацію неможливо, тоді краще дотримуватись загальних правил буксирування автомобіля на автоматі:

1. По можливості розвантажте автомобіль: висадіть пасажирів та заберіть зайві речі.

2. До початку руху залийте ATF-рідини до максимального рівня. Після прибуття на СТО або місце призначення злийте її до нормальної позначки.

3. Зніміть автомобіль із ручника (якщо на ньому стояв) та розблокуйте кермо. Для цього поверніть ключ запалювання.

4. Встановіть селектор на нейтральне значення. Якщо пристрій не дає цього зробити, зніміть ковпачок блокування. Під ним знаходиться технологічний отвір. Натисніть на нього чимось гострим (нігтем або викруткою) і одночасно посуньте важіль у потрібне положення.

5. Під час руху слідкуйте за температурою коробки. Якщо сильно росте, зупиніться і дочекайтеся, поки АКПП охолоне.

6. Дотримуйтесь правила: кожні 40 км зупиняйтеся на 40 хв., щоб коробка охолола. Однак багато фахівців радять дотримуватися швидкості 30 км/год та перерви на півгодини. А особливо обережні – зовсім не перевищувати 15-20 км/год. Суть таких обмежень – уберегти коробку від сильного перегріву.

Власникам повнопривідних автомобілів потрібно бути особливо уважними, оскільки виробники нерідко забороняють буксирування та наполягають лише на евакуаторі. Якщо викликати його неможливо, тоді тягнути машину потрібно з піднятим мостом. Крім того, вкрай небажано буксирувати зчіпкою: ні жорсткою, ні гнучкою.

Порада! Якщо буксирувати автомобіль доводиться взимку, перш ніж почати рух, прогрійте АКПП.

Буксирування автомобіля на “автоматі” – справа складна і часто небезпечна для коробки. Тому краще скористатися евакуатором. Але якщо такої можливості немає, то буксирувати машину з АКПП потрібно максимально обережно та уважно.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти