Чому водіям не варто використовувати ручне гальмо взимку
![](https://mashyna.com.ua/wp-content/uploads/2017/11/Ruchnik-5.jpg)
Взимку власникам автомобілів варто звернути особливу увагу на використання гальма стоянки, відомого також як “ручник”. Холодна погода може серйозно вплинути на роботу різних вузлів та агрегатів автомобіля, у тому числі на гальмівні механізми. Ці системи особливо чутливі до зниження температури, що робить використання “ручника” у зимовий період потенційно проблематичним.
У класичній конструкції гальма стоянки присутня рукоятка з фіксатором і металевий трос. Основна проблема полягає в тому, що вода, яка потрапила в механізм, може стати, що призведе до блокування “ручника”. У гіршому випадку цей механізм може навіть зламатися, враховуючи, що з часом його привід втрачає свої властивості.
Замерзла вода, що проникає в конструкцію гальмівного вузла та замерзаючи між гальмівним диском та колодкою, швидко виводить їх з ладу. Щоб відтаїти замерзлі колодки, доводиться вдаватися до використання фена або гарячої води, але це не завжди допомагає, і є ризик пошкодження механізмів і розриву троса.
Складність додає і використання електронного гальма стоянки, де привід електромеханічний. Такі системи ефективніші за класичний “ручник”, але при поломці ремонт обійдеться значно дорожче.
Експерти радять використовувати гальмо стоянки тільки у разі короткочасних стоянок взимку. Для тривалих стоянок рекомендується використовувати передачу паркування в автомобілях з автоматичною коробкою або залишати машину на передачі у разі механічної коробки. Такий підхід допоможе уникнути небажаних проблем з гальмівною системою в холодну пору року.