Чому водіям не варто використовувати ручне гальмо взимку
Взимку власникам автомобілів варто звернути особливу увагу на використання гальма стоянки, відомого також як “ручник”. Холодна погода може серйозно вплинути на роботу різних вузлів та агрегатів автомобіля, у тому числі на гальмівні механізми. Ці системи особливо чутливі до зниження температури, що робить використання “ручника” у зимовий період потенційно проблематичним.
У класичній конструкції гальма стоянки присутня рукоятка з фіксатором і металевий трос. Основна проблема полягає в тому, що вода, яка потрапила в механізм, може стати, що призведе до блокування “ручника”. У гіршому випадку цей механізм може навіть зламатися, враховуючи, що з часом його привід втрачає свої властивості.
Замерзла вода, що проникає в конструкцію гальмівного вузла та замерзаючи між гальмівним диском та колодкою, швидко виводить їх з ладу. Щоб відтаїти замерзлі колодки, доводиться вдаватися до використання фена або гарячої води, але це не завжди допомагає, і є ризик пошкодження механізмів і розриву троса.
Складність додає і використання електронного гальма стоянки, де привід електромеханічний. Такі системи ефективніші за класичний “ручник”, але при поломці ремонт обійдеться значно дорожче.
Експерти радять використовувати гальмо стоянки тільки у разі короткочасних стоянок взимку. Для тривалих стоянок рекомендується використовувати передачу паркування в автомобілях з автоматичною коробкою або залишати машину на передачі у разі механічної коробки. Такий підхід допоможе уникнути небажаних проблем з гальмівною системою в холодну пору року.