Дискові та барабанні гальма: у чому між ними різниця і які з них кращі
Дискові гальма і барабанні гальма – два основних типи гальмівних систем, що використовуються в сучасних автомобілях. Хоча обидва вони виконують одну й ту саму основну функцію – зупинку автомобіля за допомогою тертя, – у них є низка суттєвих відмінностей, про які варто знати. “Твоя МАШИНА” пропонує звернути увагу на ключові особливості, плюси і мінуси кожної з систем.
Дискові гальма:
– Назва походить від великого диска (ротора), що застосовується в системі.
– Включають диски, гальмівні колодки і супорти.
– Дія заснована на притисненні гальмівних колодок до обертового ротора.
– Забезпечують більш високу гальмівну потужність і ефективність.
– Використовуються частіше на передніх колесах автомобіля.
Плюси:
Краща гальмівна потужність: Дискові гальма забезпечують вищий рівень гальмівної потужності та ефективності завдяки більшій контактній площі між гальмівними колодками та ротором.
Краще охолодження: Завдяки вільному доступу повітря до гальмівного ротора, дискові гальма мають краще охолодження, що знижує ризик перегріву та зберігає їхню ефективність у важких умовах експлуатації.
Менша схильність до замаслювання: Дискові гальма менш схильні до замаслювання і краще працюють в умовах дощу або вологої погоди.
Легше замінити колодки: Заміна гальмівних колодок у дискових гальм зазвичай простіше і швидше, що зменшує час на обслуговування автомобіля.
Мінуси:
Висока ціна: Дискові гальма зазвичай дорожчі у виробництві та встановленні, що може вплинути на вартість автомобіля.
Підвищений знос колодок: Через вищу гальмівну потужність гальмівні колодки можуть швидше зношуватися, вимагаючи частішої заміни.
Барабанні гальма:
– Назва походить від барабана, що закриває гальмівні механізми.
– Включають гальмівні колодки, колісні циліндри, пружини та інші механізми, укладені в металевий барабан.
– Дія заснована на розширенні колісного циліндра, що притискає гальмівні колодки до внутрішньої поверхні барабана.
– Забезпечують менш високу гальмівну потужність і чутливість.
– Частіше зустрічаються на задніх колесах автомобіля.
Плюси:
Нижча вартість: Барабанні гальма зазвичай дешевші у виробництві та встановленні, що може знизити загальну вартість автомобіля.
Менша схильність до зносу: Гальмівні колодки барабанних гальм менш схильні до зносу завдяки їх прихованому розташуванню всередині барабана.
Більше підходять для задніх коліс: Барабанні гальма частіше використовуються на задніх колесах, де менше потрібно гальмівної потужності, що економить гроші і простір.
Менше схильні до впливу зовнішніх чинників: Барабанні гальма менш схильні до впливу вологи, пилу і бруду, що робить їх більш надійними в деяких умовах експлуатації.
Мінуси:
Низька гальмівна потужність: Барабанні гальма мають нижчу гальмівну потужність і менш ефективні при зупинці автомобіля на високій швидкості.
Більша схильність до перегрівання: Через обмежену вентиляцію барабанні гальма більш схильні до перегрівання, особливо під час інтенсивного використання або в гірських умовах.
Складність обслуговування: Заміна колодок і обслуговування барабанних гальм може бути складнішою і більш часозатратною процедурою, особливо для недосвідчених власників автомобілів.
Вибір між дисковими і барабанними гальмами може залежати від конкретних вимог виробника автомобіля, його конструкції, а також від уподобань у сфері гальмівної ефективності та надійності. Обидва типи гальм мають свої переваги і недоліки, і правильний вибір може залежати від індивідуальних обставин і переваг власника автомобіля.