Як захистити кузов позашляховика від подряпин і каміння: експерт дав відповідь
Сучасні позашляховики стають дедалі популярнішими як у міських умовах, так і за їх межами. Однак, незважаючи на їхній значний і часто гламурний зовнішній вигляд, суворі умови експлуатації – від міських вулиць до бездоріжжя – можуть серйозно вплинути на стан кузова автомобіля. Гілки, каміння, пісок і навіть необережні маневри сусідів на парковці наносять дрібні, але неприємні ушкодження, які, накопичуючись, можуть призвести до корозії і необхідності дорогого ремонту.
Читайте також:
20 серпня в Україні введуть нові обмеження для автомобілів: кого вони торкнуться
П’ять речей, які кожен автомобіліст повинен зробити до осені
Шість фраз, які водієві категорично не варто говорити на блокпосту
Але як захистити кузов свого позашляховика і зберегти його привабливий зовнішній вигляд? Експерти «РБК-Україна» назвали кілька ефективних способів, починаючи від найпростіших і найдоступніших, до більш складних і дорогих.
Плівка: економічний захист на кожен день
Один із найпопулярніших і найдоступніших методів захисту кузова – обклеювання плівкою. Цей метод ідеально підходить для тих, хто хоче захистити найвразливіші зони автомобіля: бампери, двері, пороги та інші елементи, які найбільше схильні до механічних пошкоджень. Плівки бувають двох основних типів: вінілові та поліуретанові.
Вінілові плівки є більш дешевим варіантом, проте їхня товщина – всього 0,08 мм – забезпечує швидше символічний захист. Вони гарні для запобігання дрібним подряпинам, але в умовах інтенсивної експлуатації, особливо на бездоріжжі, вони можуть виявитися недостатньо ефективними.
Поліуретанові плівки – це більш серйозний вибір для тих, хто хоче забезпечити надійний захист свого позашляховика. Їхня товщина варіюється від 0,20 до 0,36 мм, що дає змогу їм краще захищати кузов від каміння і гілок, а також еластичність матеріалу забезпечує щільне прилягання навіть до складних поверхонь. Поліуретанові плівки, такі як продукція марки 3M, користуються популярністю завдяки широкому вибору кольорів, що дає змогу підібрати плівку точно в тон кузова.
Однак варто враховувати, що плівка не є панацеєю від усіх бід. Навіть найякісніші поліуретанові плівки з часом можуть пошкоджуватися, особливо під час активної експлуатації на пересіченій місцевості. Середній термін служби таких плівок – від трьох до п’яти років, після чого їх необхідно замінювати.
Професійне покриття напиленням: довговічний захист
Для тих, хто шукає максимальний захист, варто розглянути професійне напилення полімерного покриття на кузов. Цей метод значно перевершує плівку за довговічністю і ступенем захисту. Покриття, такі як американський Line-X або французький Paxcon, створюють на поверхні кузова міцний шар, що нагадує товстий пластик.
Ці покриття захищають не тільки від подряпин і дрібних ушкоджень, а й від серйозніших впливів, включно з ударами металевими предметами. Перевагою такого покриття є його довговічність – воно розраховане на весь термін служби автомобіля. Ба більше, за допомогою напилення можна захистити не тільки кузов, а й днище автомобіля, а також елементи підвіски.
Недоліком цього методу є його висока вартість і складність нанесення. Процес вимагає спеціального обладнання та професійних навичок, що робить його недоступним для самостійного застосування. Однак, для тих, хто готовий інвестувати в довговічний захист свого автомобіля, цей варіант є одним із найкращих.
Покриття вручну: доступний компроміс
Якщо напилення здається занадто дорогим і складним, можна розглянути варіант нанесення захисного покриття вручну. Цей метод являє собою компроміс між плівкою і професійним напиленням. На ринку представлені різні синтетичні препарати, такі як гравітекс або поліуретанова полісечовина, які можна наносити самостійно.
Перевагою такого покриття є його доступність і відносна простота нанесення. Однак, варто враховувати, що термін служби таких покриттів значно нижчий – від року до трьох-чотирьох років залежно від умов експлуатації та якості використовуваного матеріалу. Проте, цей метод є хорошим варіантом для тих, хто хоче забезпечити додатковий захист свого позашляховика, не вдаючись до дорогих послуг.