Правило 50/50: як безпечно їздити на автомобілі з «докаткою»
Прокол шини – неприємна ситуація, з якою стикаються багато водіїв. Незважаючи на розвиток технологій, включно з появою безкамерних і навіть безповітряних шин, традиційні шини залишаються вразливими. У більшості автомобілів на випадок проколу передбачена запаска. Якщо вам пощастило, то це може бути повнорозмірна шина, ідентична тим, що вже встановлені на автомобілі. Однак у деяких автомобілях, особливо старих або компактних моделях, можна знайти «докаточну» шину – невелике тимчасове рішення, покликане допомогти дістатися до найближчого СТО. Але наскільки безпечно їздити на такому колесі і як далеко ви можете на ньому проїхати?
Читайте також:
Коли поліції заборонено штрафувати п’яних водіїв: український суд дав відповідь
Чи покарають п’яного водія, який представився поліції іншою людиною
Конфіскація авто не тільки у п’яних: кому з українців загрожує таке покарання
Що таке «докатка»?
«Докатка», або компактна запасна шина, являє собою невелике колесо, яке займає мінімальне місце в багажнику і призначене для тимчасового використання. Вона істотно менша за стандартні колеса автомобіля, що робить її менш стійкою і надійною для довгострокової експлуатації. Основне призначення «докатки» – допомогти водієві доїхати до шиномонтажу, де можна буде встановити повноцінну шину.
Обмеження: правило 50/50
Для безпечного використання «докатки» існує просте правило – 50/50. Це означає, що після встановлення компактної шини необхідно дотримуватися двох головних обмежень:
– Швидкість не більше 80 км/год. Через менший діаметр і слабку конструкцію «докатка» не призначена для високих швидкостей. Перевищення 80 км/год може призвести до пошкодження колеса або навіть до його розриву.
– Відстань до 80 км. Це тимчасовий захід, тому «докатка» розрахована тільки на короткострокове використання. Якщо ви проїдете на ній більше 80 кілометрів, збільшується ризик повторного проколу або зносу.
Чому важливо дотримуватися цих правил?
Порушення правил 50/50 може призвести до серйозних наслідків:
Пошкодження «докатки». Компактні колеса мають обмежений ресурс і не розраховані на довгі поїздки. Постійна експлуатація може призвести до зносу протектора і навіть до нового проколу.
Порушення балансу автомобіля. Оскільки «докатка» значно менша за стандартне колесо, встановлення такого колеса з одного боку автомобіля створює дисбаланс. Це збільшує навантаження на трансмісію, підвіску і рульове управління, що може призвести до пошкодження цих компонентів.
Зниження керованості. Маленькі колеса знижують стійкість автомобіля, особливо на високих швидкостях. Це може призвести до погіршення керованості та підвищеного ризику аварій.
Що робити, якщо у вашому автомобілі немає запасного колеса?
З появою нових технологій і тенденцій до зменшення ваги автомобілів, багато сучасних моделей вже не оснащуються запасним колесом взагалі. Замість цього виробники пропонують або комплект для ремонту шин (герметик і компресор), або покладаються на системи допомоги на дорозі. Однак ці рішення не завжди ефективні, особливо в разі серйозних пошкоджень шини.
Якщо у вашому автомобілі немає «докатки», має сенс задуматися про її придбання. Перевірка наявності запасного колеса і знання, як його правильно використовувати, допоможуть уникнути неприємних сюрпризів у разі проколу.