Нові правила техогляду в Україні з 2025 року: що зміниться для водіїв

Після багаторічних дискусій техогляд офіційно повертається в життя українських водіїв. У 2025 році в Україні набувають чинності нові правила проходження обов’язкового технічного контролю транспортних засобів. Зміни масштабні, і стосуються як приватних авто, так і комерційного транспорту.
Що ж варто знати, щоб не отримати штраф і вчасно пройти перевірку? Твоя МАШИНА зібрала основну інформацію.
Що таке техогляд і навіщо він потрібен
Обов’язковий техогляд — це перевірка технічного стану автомобіля на відповідність нормам безпеки та екології. В Європейському Союзі це звичайна процедура, яка дозволяє зменшити кількість ДТП через технічні несправності. Повернення техогляду в Україні — частина гармонізації законодавства з європейськими нормами в рамках Угоди про асоціацію з ЄС.
Категорії транспортних засобів, що підлягають обов’язковому техогляду у 2025 році
Згідно з чинним законодавством, обов’язковому технічному контролю підлягають:
-
Вантажні автомобілі вантажопідйомністю понад 3,5 тонни – щорічно.
-
Автобуси та мікроавтобуси, що здійснюють пасажирські перевезення – двічі на рік.
-
Таксі та легкові автомобілі, що використовуються для комерційних перевезень – щорічно.
-
Легкові автомобілі юридичних осіб, що не використовуються для комерційних перевезень – раз на два роки.
-
Причепи та напівпричепи, що використовуються в комерційних цілях – згідно з встановленою періодичністю.
-
Спеціалізовані транспортні засоби, такі як шкільні автобуси, транспортні засоби служб екстреної допомоги тощо – згідно з окремими вимогами.
Приватні легкові автомобілі, що не використовуються в комерційних цілях, наразі звільнені від обов’язкового техогляду.
Періодичність проходження техогляду
Періодичність проходження технічного огляду залежить від типу транспортного засобу та його використання:
-
Легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них зі строком експлуатації більше двох років – кожні два роки.
-
Вантажні автомобілі вантажопідйомністю понад 3,5 тонни, причепи до них та таксі – щороку.
-
Автобуси та спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі – двічі на рік.
Як проходитиме техогляд
Процедура максимально автоматизована. Під час огляду перевірятимуть:
-
гальмівну систему;
-
освітлення;
-
рульове керування;
-
стан шин;
-
вихлопні гази (екологічні норми);
-
ремені безпеки та подушки безпеки (у разі наявності);
-
реєстраційні документи.
Де можна пройти техогляд і скільки це коштує
Огляд можна пройти лише на акредитованих СТО, що внесені до реєстру МВС. Усі дані одразу передаються до єдиної електронної системи.
Вартість техогляду у 2025 році коливається в межах від 1200 до 2000 грн, залежно від типу автомобіля та регіону.
Яка відповідальність за ігнорування техогляду
За порушення вимог щодо проходження обов’язкового технічного контролю передбачені адміністративні санкції:
-
Штраф у розмірі 340 грн за відсутність техогляду.
-
Штраф від 850 до 1700 грн або адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами на строк від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб – за повторне порушення протягом року.
Чи можна пройти техогляд онлайн?
Ні. Онлайн-запис можливий, але саму процедуру обов’язково проводять на місці. Є фото- і відеофіксація процесу, щоб уникнути шахрайства. Це нововведення працює у тестовому режимі з кінця 2024 року.
Висновки для водіїв
З 2025 року українським водіям доведеться серйозніше ставитися до технічного стану своїх автомобілів. Особливо це стосується власників євроблях, таксі та корпоративного транспорту. Щоб уникнути штрафів і проблем зі страховкою, краще підготуватись завчасно.
Для детального ознайомлення з вимогами та процедурою проходження обов’язкового технічного контролю рекомендується звернутися до офіційного сайту Головного сервісного центру МВС України:
Обов’язковий технічний контроль | Головний сервісний центр МВС
Тут ви знайдете актуальну інформацію щодо переліку суб’єктів проведення техогляду, вимог до технічного стану транспортних засобів та інших важливих аспектів.