Електромобілі назвали шкідливими і небезпечними: що з ними не так
Це очевидно, що світовий автопром рухається в сторону електротранспорту. Однак не всі компанії визнають безпеку і правильність цього шляху.
Експерти розібралися, які проблеми виникають з електрокарами, та які автовиробники не бачать в електрокарах порятунку для екології і галузі.
Усім відомо, навіть у нас електрокарів дуже багато. Українське законодавство, звільнило від податків і мит електричний транспорт. Станом на жовтень в Україні офіційно зареєстрували 24 605 електромобілів. Дороги заполонили Nissan Leaf, Fiat 500e і Chevrolet Bolt. І навіть дорогі моделі Tesla, які зустрічаються доволі часто, не дивлячись на те, що у нашій країні немає офіційного представництва цієї компанії.
Компанія на чолі з Ілоною Маском (який її зовсім не створив всупереч популярній помилці) взагалі не має ніякого відношення до ДВС і горючого палива, проте змушує бренди з успішною віковою історією вважатися з новим положенням справ.
Тож, хто проти електрокарів?
Роберт Лутц, талановитий бізнесмен, найталановитіший автомобільний управлінець з 50-річною кар’єрою, який не в останню чергу дивиться на споживчий продукт з точки зору доходів – завжди був проти електрокарів, і з особливим скептицизмом завжди дивився саме на Tesla. Більше 10 років тому саме під його керівництвом General Motors запустили проект Chevrolet Volt. Цей гібридний автомобіль поєднував у собі паливний запас та електричний мотор. На сьогодні Chevrolet готує вже друге покоління повністю електричного Bolt, кросовер на його агрегатах і великий позашляховик. А перша партія електромобіля Hummer вже розпродана. Проте, поки в концерні не налаштовані повністю переключатися на EV – не забувайте, компанія також заробляє гроші.
Volvo спільно з Geely створила окремий бренд Polestar для руху в бік електричного майбутнього. Але не зважаючи на все це – вони вважають що цей підхід не є ефективним, і з’ясувалося, що виготовлення машин з ДВС майже у 2 рази безпечніше для екології, ніж виготовлення електрокарів.
Автомобільні компанії вважають виробництво електрокарів шкідливим і небезпечним процесом. Polestar не відмовляються від “зелених” авто, але зазначають, що світовим компаніям потрібно добре попрацювати, виконати багато роботи, і робити їм це доведеться доти, доки електромобілі не можна буде назвати порятунком для природи і клімату.
Читайте також: Автомобіль року і кращий автовиробник-2020: стали відомі переможці в номінаціях
Mazda в 2019 році показала свій перший електромобіль – компактний кросовер MX-30. З цією новинкою компанія підтвердила своє неминучий рух до розетки. Тим не менш, не обійшлося без нюансів.
Представники Mazda відзначають, що топові електрокари, які оснащені великими батареями ємністю близько 90 кВтг і забезпечують високий запас ходу, завдають істотної шкоди навколишньому природному середовищу. Свої висновки фахівці засновують на даних, отриманих в ході вивчення життєвого циклу різних машин. Виробництво батарейних блоків і їх подальша утилізація завдають шкоди екології. Єдиний спосіб уповільнити цей процес – виготовляти невеликі батареї ємністю до 35 кВтг. Правда, запас ходу в цьому випадку обмежений приблизно 200 км.
Ймовірно, в подальшому виробники придумають якісь способи створювати екологічний і безпечний транспорт, адже законодавство все суворіше ставиться до бензинового і дизельного транспорту. На даний момент електромобілі в своєму теперішньому вигляді не здаються відповідним рішенням.
У чому головна проблема електромобілів?
Транспортні засоби з електромоторами замість ДВС з’явилися як відповідь на паливні машини, які викидають в атмосферу велику кількість СО2 та інших шкідливих сполук при роботі двигунів. Дійсно, в електрокарах такої проблеми немає, адже їх мотори не спалюють паливо.
Насправді ж екологічну ефективність автомобілів варто розглядати в комплексі – не тільки з точки зору експлуатації, але і з урахуванням виробництва та утилізації. В цьому випадку виготовляти бензинові і дизельні машини набагато безпечніше для навколишнього середовища, адже сумарно за свій життєвий цикл таких авто в атмосферу потрапляє менше СО2 в порівнянні з електромобілями. Цікаво, що раніше належної уваги таким питанням не приділяли, але виробники тепер кажуть про це все частіше.
Читайте також: Водіям розповіли, як не потрібно запускати двигун автомобіля