Назвали 10 автомобілів колишніх соцкраїн, які стали справжніми раритетами
Далеко не всі радянські марки були відомі за кордоном, та й не дотягували вони до моделей з Заходу. Вони вважалися нудними і незручними. Хоча в СРСР теж були свої спорткари, кабріолети, малолітражки, лімузини і універсали. Правда, багато концепт-карів так і не отримали свої серійні варіанти.
1. Trabant
Батьківщина цієї машини – НДР. Це приклад соціальної історії Східної Німеччини після Другої світової війни. Життя цього автомобіля можна побачити в рекламних буклетах, оповіданнях приватних водіїв Trabi і статтях офіційних журналів НДР. Нехай пластмасові, картонні та фанерні деталі висміювалися, за 30 років виробництва машина майже не змінювалася і все одно користувалася попитом. Навіть 3 млн примірників здавалося мало. Після падіння Берлінської стіни багато викидали свої Trabi, замінюючи їх вживаними машинами BMW, VW Golf і Opel Kadett.
2. Wartburg
Цей легковик теж створили в НДР, і, як і попередня модель, стала культовим автомобілем. Але на відміну від Trabi ця машина подобалася людям більше завдяки своїй елегантності і комфортному салону. Великим попитом користувався Wartburg-кабріолет 311/2, який випускався в 1956-1960 роках і розганявся до 115 км / год. Також були популярні пізніші розробки – седан Wartburg 353 і універсал Wartburg Tourist.
3. Barkas B 1000
Автомобіль, створений в НДР, підходив на всі випадки життя. Будь-то швидка допомога, поліцейський автомобіль, поштовий фургон, міні-автобус або пожежна машина – все це був Баркас. Будував його VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt з 1961 року. Спочатку він виділявся передовими технологіями, але з плином часу застарів і в 1991 перестав вироблятися.
4. ЗІС 110 і ЗІЛ 111
У період 1946-1958 років було випущено 2089 таких лімузинів. Це престижний люксовий 6-метровий ЗІС-110 потужністю 140 к.с. На ньому їздили виключно вищі партійні та державні чиновники. Те ж саме можна сказати про ЗІЛ 111, що випускався в 1958-1963 роках. Він оснащувався V8 на 200 к.с., гідропідсилювачем керма і навіть кондиціонером.
5. Волга
Волга була справжнім «російським Мерседесом». Автомобіль, названий ім’ям найдовшої річки в Європі, міг дозволити собі далеко не кожен. Незважаючи на те, що виробництво давно припинилося, у Волги до сих пір є безліч фанатів. Вона зустрічається навіть в інших країнах.
6. Москвич 407/408
Перші «Москвичі», випущені в кінці 40-х, були створені на базі німецької моделі Opel Kadett 1938 року. Москвич 408, який побудували в 1964 році, виділявся двірниками, які кріпилися безпосередньо до розподільного валу і тому рухалися в залежності від швидкості руху машини. Часом при довгій їзді на 100 км / год вони навіть відривалися.
7. Жигулі
Ця машина стала справжньою народною моделлю. Автомобіль завойовував серця своєю надійністю, стилем, оснащенням і прохідністю. З 1970 року машина сходила з конвеєра в Тольятті як ліцензійний аналог FIAT 124 і практично не змінювалася до 80-х років. Попит на Жигулі був просто величезним.
8. Zastava
Перші моделі вийшли в 1956 році і відрізнялися від Fiat 600 тільки логотипом. До 1985 року, коли виробництво завершилося, в сумі вийшло майже мільйон примірників. Машина багаторазово модернізувалася і завжди користувалася попитом.
У 1971 році виробник представив свій власний автомобіль – Zastava 101. Це був один з перших хетчбеків в світі. Протягом багатьох років існування машина неодноразово допрацьовувалася, на ринок вийшов навіть пікап. Виробництво Zastava закінчилося лише в 2008-му.
9. Polski Fiat
Польський Фіат теж був популярною практичною машиною. Причому не тільки у вигляді «великого Фіата» з виробничим кодом 125p – навіть в малий чотиримісний 126p, запросто втискувалося до 6 осіб. Але з приходом нових керівників відбулася реструктуризація, і останній Polski Fiat пішов з конвеєра в 2000 році.
10. Tatra T 603
Компанія Tatra-Werke підносила цю модель як граціозну, стильну і швидку. Автомобіль був представлений в 1955 році. Цікавий дизайн відзначили навіть на міжнародному рівні, коли машина виграла Concours d’Elegance в Вісбадені.
Але машина призначалася не для простих людей, її могли придбати тільки члени уряду. У 1973 році вийшла модернізована Tatra T 613, дизайном якої зайнялася італійська компанія Vignale. Це була масивна 5-метрова машина з колісною базою 3 метри. При цьому автомобіль міг розігнатися до 200 км / год.
Виробництво припинилося в 1999 році через нерентабельність. Справа в тому, що звичайні люди дозволити його собі не могли, а високопоставлені особи віддавали перевагу більш престижним західним крейсерам. В результаті машина просто не знайшла покупців.