В Україні хочуть повернути податок на старі авто: що відомо
В Україні хочуть знову повернути збір за утилізацію старих автомобілів, повідомляє «Твоя МАШИНА» .
Так ГЕС збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на навколишнє середовище. На звалищах старі машини забруднюють ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими маслами. Тільки 5% українських автомобілістів віддають свої машини на утилізацію, тому за 2020 рік було утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта залишилися гнити на звалищі.
Утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим з двох причин. По-перше, в країні немає розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження використаних автомобілів. По-друге, за це ще й треба доплачувати.
У зв’язку з цим запропоновано внести наступні нововведення:
• фінансове стимулювання при покупці нової машини після належної утилізації старої;
• стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
• високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого автомобіля;
• введення відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.
Ці заходи запозичені у Європи. Також для автовиробників хочуть ввести розширену відповідальність за приємним авто і шини. Так, з вересня 2013 до квітня 2014 року в Україні вже був утилізаційний збір. Він стосувався тих автомобілів, які були ввезені з інших країн. Збір закладався в ціну машини для покупця і становив до 60 тис. Грн в залежності від новизни і об’єму двигуна, а також до 29,4 тис. Грн в залежності від новизни і маси.