У Росії оцінили перші наслідки санкцій для їхнього автомобільного ринку

Журналісти “Autoconsulting” оцінили перші наслідки від запроваджених санкцій у Росії.

Основні:

1. Продаж автомобілів у Росії більш ніж половину відбувається в кредит, банк Росії підвищив ключову ставку до 20% річних, зростання ставок до рівнів 25-35% може стати серйозним фактором зниження продажів.

2. З 18 лютого курс USD виріс із позначки в 75,7619 рублів до 93,5589 рубля (тобто +23%) станом на 28 лютого. Очевидно, що подорожчання автомобілів і запчастин точно не виявиться нижчим від цього значення.

3. Нафтовий гігант BP заявив про свій вихід з активів та із СП з компанією «Роснефть». А компанія Shell повідомила про те, що виходить із контракту з «Газпромом». ExxonMobil також оголосив про вихід зі своїх російських проектів на далекому сході. Про повне закриття представництв поки що не йдеться.

4. Іноземне керівництво багатьох автовиробників та виробників запчастин/масел/шин покинули Росію.

5. Компанія Apple припинила постачання своєї продукції та закрила сервіс Apple Pay в Росії.

Виробництво/продажі автомобілів та дилери:

1. Російський офіс компанії Renault зупинив роботу свого заводу у Москві 28 лютого. Підприємство не працюватиме до 9 березня, а можливо й довше. Офіційна причина — відсутність комплектуючих, які постачаються на конвеєр з Польщі.

2. “АвтоВАЗ” прогнозує зростання попиту на автомобілі Lada. Проте, без імпортних компонентів автовиробник зможе випускати лише позашляховики Lada Niva. Решта модельного ряду критично залежить від поставок імпортних компонентів. На даний момент виробничий конвеєр також зупинено.

3. Компанія Volvo також заявила про зупинку виробництва та продажу своїх автомобілів у Росії.

4. Daimler Truck AG офіційно оголосила, що припиняє співпрацю з російським автогігантом «КАМАЗ». І планує продати свою частку у компанії. Нагадаю, що у капіталі “КАМАЗа” німецькому Daimler Truck AG належать 15% акцій.

5. Тимчасово зупинили постачання автомобілів у Росії такі компанії, як Volkswagen, Audi, General Motors, Citroen, Mercedes-Benz, Skoda, Jaguar Land Rover, Porsche, Peugeot, BMW, Ford та деякі інші. Офіційно причини різні, звані терміни припинення постачання теж різні.

6. Концерн Stellantis розглядає можливість перенести свій «ПСМА Рус» із Росії.

7. BMW Group призупиняє постачання автомобілів на російський ринок, а також їх локальне виробництво

8. Повідомляється, що не укладаються нові угоди щодо компаній SDLG, Higer, New Holland та Dieci.

9. Дилери китайських марок Chery та Exeed у Росії призупинили закупівлю «товарних» автомобілів до уточнення закупівельних цін.

10. Понад 20 марок уже переглянули ціни на нові автомобілі за лютий.

11. Автомобілі, що використовуються, зросли в ціні після 24 лютого на 20-30%. А в середньому за місяць зростання цін на автомобілі з пробігом склало +13%

Запчастини та сервіс:

1. Різко зріс попит на запчастини та послуги сервісу. Споживачі роблять замовлення комплектів на ТО, запасаються технічними рідинами та розхідниками.

2. Закрилися центральні склади імпортерів (OEM), деякі марки відвантажують запчастини лише дилерам, деякі не відвантажують і їм теж. На ринку вже виник гострий дефіцит оригінальних запчастин.

3. Виробники запчастин багато в чому тимчасово призупинили відвантаження з центральних складів до стабілізації ситуації. Наприклад, компанія SKF офіційно оголосила про зупинку всіх поставок російським покупцям.

4. Дистриб’ютори (IAM) більше не надають відстрочення платежів. А ціни на запчастини дійсні лише один день, наступного дня цінник може змінитися. Деякі продавці переглядають ціни в онлайн-режимі, змінюючи їх кілька разів на день. Поки тільки один дистриб’ютор скасовує замовлення та відвантаження запчастин, інші працюють просто із щоденним переглядом цін.

5. Ціни на запчастини зросли на 10-50%, залежно від бренду. Так, наприклад, запчастини Bosch подорожчали на 15-20%, а продукція NGK – на 35%. Найбільше подорожчали олію, деякі бренди оголосили про подорожчання більш ніж 50%. Також дорожчають і технічні рідини.

6. У кузовному ремонті, розрахунки страхових виплат відбуваються за єдиною методикою, яка поки що не переглядалася і не зрозуміло в який час буде переглянута, а ціни на кузовні запчастини вже теж зросли. Страхові добровільно не хочуть збільшувати виплати, а послуги не хочуть ремонтувати автомобілі за такі гроші.

Логістика:

1. У Ла-Манші в ніч проти 26 лютого Франції затримала російське судно Baltic Leader з вантажем автомобілів. Коли відпустять не зрозуміло, але ясно, що термін поставки цих автомобілів сильно подовжиться.

2. Постачання автомобільним транспортом затримуються

Джерело autoconsulting.com.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти