Безкоштовне розмитнення: на кордоні України різко знизилася кількість “євроблях”

З початку дії закону про “нульове розмитнення”, тобто з середини квітня, українці імпортували понад 100 тисяч автомобілів з-за кордону, більшість з яких – недорогі легковики вартістю до $5 тисяч.
Незважаючи на продовження воєнного стану, а значить і “безкоштовного розмитнення”, черги на кордоні значно зменшилися. Пов’язано це з тим, що люди, які планували купити бюджетний автомобіль для власних потреб, це вже зробили. Раніше ввезти авто з-за кордону було економічно невигідно через великі митні платежі, у тому числі акцизний податок, який міг перевищувати вартість самого автомобіля навіть у кілька разів. І щойно з’явилася нагода, вони поспішили її реалізувати.
Інша категорія людей планувала заробити, перепродуючи ввезені автомобілі в Україну. Оскільки “нульове” розмитнення могло закінчитися ще у квітні чи травні, вони сподівалися продати ці машини тут за ринковою ціною. Тим не менш, з кожним продовженням періоду “пільгового” розмитнення кількість авто на ринку зростає, а ціна поступово знижується. Продати автомобіль в Україні стає все важче, потенційний заробіток знижується, а значить – знижується попит на його ввезення.
Ще однією проблемою таких автомобілів є те, що машина купувалася мало не наосліп через обмежений час у виборі авто. Так, частина пригнаних автомобілів вимагає ремонту та обслуговування, що робить їх менш привабливими в порівнянні з авто на внутрішньому ринку.
Водночас за кордоном зростає дефіцит гідних машин – транспортних засобів не вистачає, а ціни на них зростають.