Українцям на АЗС замість бензину продають “бодягу”: де заливають фальсифікат
В Україні зменшується кількість фальсифікованого пального. А ті невеликі обсяги, які все ще є на ринку, продають в невеликих містах, розповіли в Інституті споживчих експертиз. Фахівці зпзначили, що як це не дивно, але ситуацію з якістю пального, покращила війна.
“Через дії агресора в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ. Це напів-, а частіше нелегальні виробники з дуже низькою глибиною переробки, які в Україні вже встигли отримати прізвисько “самовари”. Саме вони донедавна наповнювали ринок неякісним пальним”, – розповіли експерти.
Експерти зазначили, що на роботу “самоварів” вплинули два чинники:
– найбільші з них розбили російські бомби та снаряди;
– інші знизили обсяги через проблеми з ресурсами та логістикою.
“Тепер [багатьом мережам АЗС] доводиться торгувати імпортованим пальним. А кількість кустарного пального, що залишилася, пішла переважно малим регіональним мережам, оскільки їм не потрібні значні обсяги”, – зазначили в інституті.
Тому українцям, які мешкають у невеликих містах, радять проїхати “зайвих кілька кілометрів до великої заправки”, щоб залити в автомобіль дійсно якісне пальне.
На яких АЗС все ще “бодяжать” бензин
В той же час, зазначили експерти, зараз “бодяжать” бензин А-95 лише кілька мереж, серед яких – ANP та АВІАС. Втім, стверджується, що ці мережі “останнім часом у принципі лихоманить, тож результати важко назвати несподіваними”.
Також, за даними фахівців, не відповідає нормам профільного ДСТУ пальне ще в трьох мережах. Це:
– 24/7 у Дніпропетровській області, в одній із проб пального якої “октанове число було набагато нижчим від необхідного”.
“Це чіткий маркер саморобного пального, яке виробляється в кустарних умовах”, – пояснили аналітики.
– KRAFT – у бензині якої було виявлено перевищення вмісту сірки у 35 разів.
“352 мг/кг за норми не більше 10”, – розповіли в інституті.
– DNIPRO OIL GROUP – у бензині якої було виявлено “захмарне” перевищення вмісту сірки у 70 разів.