Розкрито криваву схему заробітку світових автобрендів на бідних країнах
Багато хто звик, що світовий бренд є одночасно знаком якості для автомобіля. Відомі марки стають популярними і в Україні не лише завдяки маркетингу, а й сподіванням автомобілістів на репутацію виробника.
Однак з’ясувалося, що на цих надіях, а заодно і життях наївних автомобілістів, найбільші транснаціональні компанії роблять цілий стан. Експерти Глобальної програми оцінки нових автомобілів (Global NCAP) встановили, що багато брендів поставляють на експорт у бідні країни автомобілі, які за своїми параметрами безпеки сильно поступаються оригінальним моделям.
Наприклад, нещодавні краш-тести показали, що Citroen C3 для бразильського ринку – смертельна пастка в порівнянні з оригінальним C3 для розвинених країн. Зовні вони практично не відрізняються, але щодо безпеки вони зовсім різні. Подібні “хитрощі” були помічені в машинах марок Hyundai, Kia, Jeep та багатьох інших.
У нещодавній доповіді Програми ООН з навколишнього середовища (ЮНЕП) йдеться, що до 80 відсотків автомобілів, що експортуються до країн, що розвиваються, не відповідають мінімальним стандартам безпеки та охорони навколишнього середовища в країнах-експортерах. Це спричиняє смертельні наслідки. Наприклад, в Африці внаслідок ДТП гине більше людей, ніж від хвороб, недоїдання чи конфліктів. Але на цю проблему ніхто не звертає уваги. Схожа ситуація у країнах Латинської Америки та Південно-Східної Азії.
Водночас автовиробники заробляють на цьому незліченні гроші, оскільки постачають у бідні країни свої машини за оригінальними цінами. Вони користуються лазівками у місцевому законодавстві, яке не таке суворе до вимог автомобільної безпеки, а також потужним лобі серед місцевих політиків.