Що робити, якщо ваше авто постраждало через ями на дорогах?
Ями, тріщини, колії, викришування асфальту та бітуму. Із 170 тисяч кілометрів українських автошляхів більше ніж половина нагадує поле бою. Ці ділянки потребують ремонту, подекуди – капітального. Але грошей, найчастіше, вистачає тільки на «ямковий». Десь просто щебенем закидають, а десь кладуть асфальт просто у калюжі.
Переважна більшість водіїв у всіх бідах звинувачує «Укравтодор». Проте під контролем відомства – тільки траси державного та міждержавного значення, а також дороги поблизу будівель уряду, таких як Верховна Рада чи Кабінет Міністрів. Облавтодорам підпорядковуються регіональні траси та дороги, які ведуть до центра міст. Шляхи у містах – це парафія муніципалітетів.
Близько 6 гривень з кожного літра бензину. Коли майже 6 років тому парламентарі запровадили акцизний податок на пальне, обіцяли – вже скоро дороги ми не впізнаємо, все відремонтують. Майже так і сталося. Фахівці зі Швеції наші дороги, а точніше – бездоріжжя, не впізнали та визнали їх найгіршими у Європі.
«Таких жахливих доріг за 35 років роботи я ще не бачив. Головне при будівництві доріг – це основа, а у вас її взагалі нема», – коментує експерт із будівництва доріг у Швеції Коні Седерхольд.
Щоб поліпшити ситуацію на дорогах України, уряд виділив на ремонт рекордну за часи незалежності суму – 33 мільярди гривень.
А поки будувати автошляхи до нас приїздять із-закордону. Зокрема фахівці з Туреччини. А ті, кому чекати на виконання обіцянок чиновників набридло, взялися стелити асфальт самі. Наприклад, закарпатське село Велика Добронь або ж село Кам’янка Ізмаїльського району Одещини. До роботи залучали ледь не усіх жителів. Тепер дорогою тут пишаються. А от жителям села Возсіятське пощастило менше. Після їхньої акції протесту ями на дорогах просто засипали щебенем і підрівняли.
У ямах пробиваються колеса, гнуться диски та губиться частина устаткування авта. Юристи кажуть: можна просити компенсацію у підрядників та відповідальних автодорів. Потрібно не покидати місце ДТП і викликати поліцію, щоб вона зафіксували факт порушення. Далі з актом та висновками експертиз про розмір завданої шкоди йдіть до суду. Закон – на стороні автовласників. Головне – запастись терпінням.
Якщо ж вам дошкуляють ями у подвір’ї вашого ОСББ – зберіться разом та напишіть колективну скаргу. Якщо фінанси дозволяють, можете зробити ремонт за власний кошт. Так буде значно швидше, а якщо розкидати вартість на всіх жителів – буде не дуже дорого. Якщо ж ви ще не заснували ОСББ у вашому домі – звертайтеся до муніципалітету. Вони зобов’язані проінспектувати пошкоджену ділянку дороги та в порядку черги відремонтувати дорогу на прибудинковій території. Щоправда, чекати, поки дійде черга, можна роками, і, скоріш за все, комунальники відбудуться ямковим ремонтом.
Проте у ямковому ремонті нічого поганого немає. Так роблять, наприклад, у Канаді. Через суворий клімат, дещо схожий на український, тобто холод взимку та спека влітку, дороги у Канаді також укриваються ямами та вибоїнами. Головне – вчасно їх залатати: протягом 30 днів після скарги від водіїв. Інакше судових позовів не уникнути. А ще у Канаді всі роботи проводять винятково у суху погоду. Через це і слугують такі латки на ямах щонайменше 12-15 років.
Джерело: ictv.ua