Як захистити автомобіль в спеку
Влітку на дорогах стає значно більше машин, адже починається період відпусток, тому багато хто збирається в далеку та не дуже дорогу на відпочинок. Однак, спека – підступна пора, тому потрібно бути напоготові.
ЗНИЗИТИ ТЕМПЕРАТУРУ В САЛОНІ
Літня спека є небезпечним фактором як для водія і пасажирів, так і для автомобіля. На сонці салон авто швидко нагрівається до температури, яка може спричинити тепловий удар. В спеку стає поширеним явищем зниження реакції та підвищена втома водіїв.
Існує кілька способів знизити температуру в салоні. По-перше, слід пам’ятати, що брудний кузов, Незалежно від кольору автомобіля, нагрівається швидше, ніж чистий. А чисте скло пропускає значно менше тепла – воно відбивається від поверхні. Тому потрібно підтримувати чистоту кузова і частіше заїжджати на мийку.
Простим і недорогим засобом знизити температуру в салоні на кілька градусів під час паркування є сонцезахисні шторки. Коли залишаєте автомобіль в літню спеку навіть на 15 хвилин, не полінуйтесь їх встановити.
ОСОБЛИВОСТІ ЛІТНЬОГО ВОДІННЯ
Літо вміє підносити свої небезпечні сюрпризи на дорогах. Саме в цей період на багатьох ділянках доріг проводиться ремонт, як капітальний, з заміною всього дорожнього полотна, так і “ямковий” – просто латками на ямах. Тому, потрібно бути обережним, адже свіжий асфальт в спеку покривається тонкою маслянистою плівкою і стає слизьким.
Якщо в дорозі вас застав дощ, варто знизити швидкість, навіть якщо видимість залишається достатньою. Але вже перші краплі дощу, змішуючись з дорожнім пилом, утворють слизьку поверхню.
По можливості варто планувати дорогу на ранок або вечір – це краще встати, ніж їхати в самий пік спеки.
ПРОВІТРЮВАННЯ
Перед тим, як включити кондиціонер, спочатку просто провітріть салон, розпечений на стоянці під сонцем – так ви уникните різких перепадів температур, які з часом можуть викликати мікротріщини ущільнювачів скла. Ні в якому разі не направляйте холодне повітря на гаряче скло – може тріснути. Температуру в салоні потрібно підтримувати в районі 25 градусів. Тоді не буде значної різниці з температурою за межами машини, і ризик застудитися помітно знизиться.
УНИКАТИ ПЕРЕГРІВУ ДВИГУНА
Дехто вважає перегрів двигуна влітку нормальним явищем, однак це не правильно. Якщо система охолодження автомобіля повністю справна, вона справляється з будь-спекою. А перегрів найчастіше свідчить про недостатній рівень охолоджувальної рідини або про її низьку якість. Тому в першу чергу потрібно заглянути в розширювальний бачок, при необхідності долити рідину, а якщо її якість викликає сумніви – наприклад, вона мутно-рожевого кольору – замінити. Влітку особливо актуально возити з собою невеликий запас тосолу, частіше перевіряючи його рівень.
Причиною перегріву також може бути забита пухом або просто брудна поверхня радіатора. Якщо ж у вас радіатор чистий, а тосол в нормі, але при цьому мотор перегрівається, – не тягніть з поїздкою на сервіс. Тривалий перегрів викличе деформацію деталей двигуна, що приведе до дуже недешевого ремонту.
ЧАСТІШЕ ЇЗДИТИ НА ЗАПРАВКУ
Якщо бензонасос у вашому авто знаходиться в бензобаку, він охолоджується разом з бензином, і при низькому рівні палива в баку нехай і нечасто, але може перегрітись і вийти з ладу. Краще не допускати, щоб палива в баку було менше 1/4, а краще 1/3 від його обсягу. Якщо ж ви їздите на газі, а бензину в баку тримаєте рівно стільки, щоб вистачило для запусків двигуна, пам’ятайте, що зайві літрів 10 в баку нікуди не дінуться, але можуть допомогти уникнути можливих неприємностей.
НЕ ЗАБУВАЙТЕ ПРО ВОДУ
Ця банальна порада не перестає бути актуальною: в спеку, особливо коли вас чекає тривалий рух по заторах, потрібно возити з собою питну воду. Поширена помилка – вживання водіями солодких газованих напоїв і кави. Такого в спеку краще уникати: вони не поповнюють, а виснажують запаси вологи в організмі.
Джерело: znaj.ua