Чому влітку двигун починає «їсти» оливу
Багато автовласників помічали, що влітку моторна олива веде себе по-іншому, ніж взимку. Як правило, водії скаржаться на те, що їхні «залізні коні» починають «жерти» оливу. Розберемось, чому це відбувається.
Після запуску двигуна температура моторної оливи зростає і поступово досягає робочого рівня. Зазвичай цей показник становить 90º-105ºС – залежно від моделі двигуна. За підтримку цього рівня відповідає система охолодження двигуна. І якщо вона справна, то і температура оливи повинна бути стабільною. Але тут, як то кажуть, «є нюанс». Олива, крім іншого, ще й змащує внутрішню частину циліндрів. А їхня поверхня під час роботи нагрівається до 300° С.
При контакті з нею розігрівається й олива. І тут важливими є такі параметри як в’язкість і температура самої оливи в момент її попадання на стінки камери згоряння.
Більшість автовласників зараз намагаються застосовувати синтетичні і напівсинтетичні моторні оливи. Вони відмінно підходять для експлуатації взимку – не гуснуть, забезпечуючи відмінне змащення деталей двигуна. Та ж рідина змащує агрегат і в літню спеку.
Додамо, що оптимальна температура більшості моторних олив, при якій вони мають необхідної для змащування тертьових поверхонь в’язкість, не перевищує 110° С. Але вже при перегріванні мастил такого типу вище 125ºС їхня в’язкість починає різко зменшуватись. Після цього рідина шукає вразливі місця: просочується крізь кришку клапанів, ущільнювачі тощо. Особливо це характерно для старих автомобілів. А якщо ви ще й полюбляєте драйв, то влітку вам доведеться доволі часто доливати оливу. Тож або змініть оливу, або запасіться терпінням.