Чому навіть нове «оцинковане» авто потребує антикорозійної обробки?
Багато автовласників, особливо початківці, чомусь впевнені, що сучасні автомобілі не схильні до корозії, оскільки їх кузови оцинковані, а значить і не вимагають антикорозійної обробки. Тим часом, достеменно нікому не відомо, яка кількість цинку використовується автокомпаніями у виробництві тієї чи іншої моделі. А якщо ми говоримо про бюджетні моделі, то розповіді про їх оцинковування – не більше ніж маркетинговий хід, повідомляє Твоя МАШИНА.
Нагадаємо, що сьогодні в автопромі використовують три види оцинковки: гаряче цинкування, гальванічна оцинковка і холодне цинкування.
Перший метод дає найкращі результати, але його застосовують лише для преміальних моделей.
«Гальваніка» надає транспортним засобам вже набагато меншу корозійну стійкість. А холодне цинкування і зовсім афішується тільки, повторимося, з метою маркетингу: цинк, що міститься в ґрунтованому шарі, не здатний протистояти корозії при пошкодженні лакофарбового покриття.
При цьому, як стверджують експерти, майже завжди заводська оцинковка означає лише часткову обробку авто (пороги, днище, крила). Повним оцинкуванням можуть похвалитися далеко не всі автомобілі. Решта ж просто трохи краще протидіють іржі. Але не настільки добре, щоб зовсім уникнути цього лиха, особливо в умовах великих мегаполісів з їх руйнівними зимовими реагентами.
Удари каміння, подряпини від механічних пошкоджень, а також сіль, волога й отруйні реагенти повільно, але вірно роблять свою справу. Тому, як не крути, а лакофарбове покриття, нехай і з меншою інтенсивністю, все ж руйнується, дозволяючи іржі нещадно пожирати кузов. Більшою мірою, звичайно, страждають найвразливіші елементи – пороги, колісні арки, стики дверей, днище і незахищені ділянки моторного відсіку. Тобто яким би оцинкованим не був автомобіль, рано чи пізно він все одно покриється оранжево-коричневими плямами. Звідси відповідь з приводу антикорозійної обробки напрошується сам по собі – так, зайвою вона точно не буде! Особливо з огляду на наступний перепродаж «залізного коня»: якщо він перетворитися в «зебру», багато за нього вже не виручити.
До речі, мало хто знає, що антикорозійна обробка крім прямих своїх обов’язків ще й виконує роль придушення зовнішніх шумів. Так, рівень акустичного комфорту в машині, захищеної атикором, підвищується майже в два рази! Про це свідчать багаторазові випробування, ініційовані як виробниками профільної хімії, так і незалежними експертами. При бажанні в Мережі можна навіть знайти документальні підтвердження у вигляді офіційних протоколів, складених фахівцями за підсумками проведених досліджень. Втім, дивуватися тут нема чому – додатковий шар значно знижує шум коліс, ударів каміння тощо.
Отже, перед тим, як віддати свій транспортний засіб фахівцям, слід уточнити, якими матеріалами вони будуть обробляти авто і на який термін експлуатації можна розраховувати. Адже сьогодні на нашому ринку повнісінько китайських препаратів сумнівної якості, які не гарантують, що через півроку ваша «ластівка» не проржавіє. Непогано зарекомендували себе засоби всесвітньо відомих європейських брендів, таких як, Tectyl, Binitrol, Bivaxol, Prim Body. При різких перепадах температури, а також під впливом піску, бруду та гравію, ці матеріали проявили себе найкращим чином, зберігаючи свої захисні властивості протягом трьох років. До слова, в середньому антикор стільки й тримається.
Залежно від класу автомобіля вартість процедури в сертифікованих центрах буде варіюватися від 1500 гривень. Спеціалісти технічної зони обіцяють, що машина буде готова через 4 години, а в комплекс увійдуть підняття автівки на підйомнику; зняття підкрилок, пластикових захистів по днищу; мийка нижній частині автомобіля із застосуванням спеціальних засобів; діагностика стану днища автомобіля на підйомнику; піскоструминна обробка вогнищ корозії (за потребою); обробка вогнищ корозії перетворювачем іржі, ґрунтування, цинкування (за потребою після проведення піскоструминних робіт); обробка антикорозійними засобами днища, арок і прихованих порожнин по днищу, дверей, кришок капота і багажника.
Якщо ж дозволяє час і є власний гараж, можна заощадити, захистивши автомобіль власноруч. Тільки для цього вам потрібно буде придбати відповідні засоби самостійно. Рецептів для власноручного виготовлення «анткорозійки» і технології її нанесення – безліч.