Чому восени необхідно контролювати стан протектора шин
Незабаром в Україні розпочнеться сезон дощів. На порозі жовтень, а це значить, що до повноцінних мінусових температур ще, як мінімум, місяць. І як автомобілісти його проведуть до настання холодів і зміни літньої гуми на зимову – вдома з родиною або на лікарняному ліжку, безпосередньо залежить від стилю їх їзди і стану протектора шин.
Погана видимість, сонливість, осіння депресія – все це лише верхівка айсберга зростання аварійності в цей період. Восени, як ніколи, варто звернути увагу на стан шин на своєму автомобілі, тому що саме в них може ховатися основна небезпека. Особливо, якщо ви великий любитель шліфувати сухий асфальт в літні місяці.
Вся справа в ефекті аквапланування. З ним стикалися якщо не всі, то велика частина автомобілістів при проїзді калюж на великій швидкості. Водовідвідні канавки в шинах не встигають впоратися зі стрімкими потоками води і внаслідок цього між шиною і дорогою виникає прошарок води, яка здатна зробити авто некерованим. А у випадку з зношеними шинам водовідвідні канавки яких вже не такі глибокі, як на нових покришках, ризик втратити керованість значно зростає.
Наприклад, нова шини з глибиною протектора 8 мм при проїзді калюжі глибиною 3 мм на швидкості 75 км/го зберігає 74% зони контакту з дорогою. Шина з глибиною протектора 4 мм – 58%, зношена шина, де глибина протектора 1,6 мм – всього 16%, а на швидкості 125 км/год – 6% (нова шина 47%)! Легко уявити, як поведе себе зношена шина, потрапивши в калюжу на таких швидкостях, не маючи водовідвідних канавок і повноцінного зчеплення з дорогою.
Всі ці цифри досить наочні й не раз підтверджені експертами шинної індустрії. Тому не варто випробовувати долю, ганяючи осінніми дорогами на «лисій» гумі.