Чим небезпечні морози для автомобіля
Напередодні зими корисно нагадати, що фізика невблаганна і під впливом низьких температур багато матеріалів і речовин змінюють свої властивості. Як морози позначаються на роботі вузлів і механізмів автомобіля, розбиралась Твоя МАШИНА.
Ні для кого не секрет, що на сильному морозі пластик стає крихким, гума – твердою, а рідина – в’язкою. Найбільше пластикових деталей знаходиться в салоні, тому, занурюючись бадьорим морозяним ранком за кермо, будьте обережні у поводженні з перемикачами, ручками дверей, важелями ручних регулювань крісел та іншими дрібними елементами з цього крихкого матеріалу. Крім того, в сильний мороз легко ламаються підкрилки та бризковики. Вирушаючи на непрогрітому автомобілі у поїздку, не дивуйтеся, чому раптом на кожному горбику чи ямці вкритий інеєм салон в різних кутах буде дратівливо скрипіти.
В автомобілі з гуми зроблені не лише шини і «двірники». Цей матеріал використовується в сайлентблоках підвіски, щоб гасити коливання між деталями, з нього виготовляються захисні пильники і прокладки для збереження герметичності у вузлах й агрегатах, а гумові патрубки живлять різні гідравлічні системи автомобіля. На тріскучому морозі гума втрачає свою міцність і еластичність, а якщо вона вже стара і зношена, на ній можуть з’явитися тріщини.
Але найнебезпечніше – це застигла і в’язка рідина в гідравлічних системах. Якщо вода на морозі перетворюється на лід, то навіть морозостійкі розчини стають в’язкими, втрачаючи свої основні властивості і завдаючи тим самим непоправної шкоди найважливішим механізмам. Це стосується оливи в двигуні і коробці перемикання передач, гальмівної та охолоджуючої рідини у відповідних системах, мастила шарнірів підвіски, вмісту амортизаторів і гідропідсилювача, електроліту в акумуляторі.
Щоб не піддавати автомобіль серйозним випробуванням краще дотримуватися кількох правил. Навіть якщо на сильному морозі двигун на холостих обертах прогрітий до робочих температур, це не означає, що до кінця «відтанули» усі інші гідравлічні системи. Тому, рушаючи з місця і долаючи перші кілометри шляху в тріскучу холоднечу, рухайтеся повільно, не більше 40 км на годину, уникайте нерівного дорожнього покриття, по можливості максимально скорочуючи навантаження на підвіску. Будьте готові до неадекватної роботи гальмівної системи через можливе обмерзання гальмівних дисків і колодок. Поводьтесь з педалями ласкаво і ніжно.
Як показує практика, зазвичай усі системи починають працювати у звичному режимі після 4-5 кілометрів шляху. Крім того, будьте готові, що в мороз на швидкості 60 км/год раптом з’являться вібрації на кермі через налиплий на колесах лід та сніг. В цьому випадку доведеться заїхати на мийку і промити колеса струменем води під високим тиском.