Двигун MR479QA для Geely MK Cross. Копія мотору Toyota 5A-FE
Фактично до 2017 року включно на автомобілі Geely MK Cross встановлювались двигуни MR479QA (за китайською специфікацією), які є майже повним клоном мотору Toyota 5A-FE.
Добре це, чи погано, визначатимуть власники, але сам факт присутності конструктиву моторів, що встановлювались на Яріс, Короллу, Авенсіс, та навіть Тойота Спрінтер, додає деякого оптимізму.
Конструкція та особливості двигуна Джилі MR479QA
1,5-літровий агрегат від японського виробника біло дещо трансформовано. Частково це пов’язане з ліцензійними складнощами, частково з новими екологічними нормами, яким тойотівський мотор двадцятирічної розробки фізично не міг відповідати.
Втім, основні переваги японського двигуна вдалося зберегти. Мотор достатньо тихий, економічний та для свого об’єму досить потужний. Хоча китайський двигун видає 95 сил потужності, а японець мав 105, цього вистачає для невеличкого передньопривідного хетчбека Джилі.
Це велика перевага мотору, навіть після 4-6 років двигун MR479QA не потребує серйозного обслуговування.
Конструкція мотору класична — чотири циліндри, простенький інжектор, головка блоку з двома валами та 16-ма клапанами.
Єдине, що може напружувати власника, це необхідність регулювання теплового зазору клапанів. Так, це архаїзм, але це ж і дозволило знизити ціну мотора в цілому.
Чавунний блок циліндрів — це подарунок, тому що зараз нові блоки виготовляють виключно з алюмінію, вони не гільзуються та до них не виробляють ремонтних запчастин (поршні, кільця).
З цим мотором повний порядок. Запчастин море, якщо не рідних китайських, то завжди можна купити японський аналог навіть ремонтних розмірів.
Класична схема приводу розподільчих валів — зубчастим ременем. За ним треба слідкувати, аби не допустити розриву та загину клапанів.
Особливість двигуна Джилі MR479QA у тому, що датчик положення колінвалу розташований в задній частині блоку циліндрів та орієнтується він по положенню чавунного маховика із зубчастим вінцем.
Експлуатація та проблеми мотора MR479QA
В цілому двигун досить надійний, дякувати Тойоті, але декілька слабких місць все ж таки знайшлося.
Ми вже казали про ремінь приводу ГРМ. Він відходить своїх 40 тисяч, можливо, 45, та після цього слід чекати неприємностей.
Аби запобігти фатальній зустрічі клапанів з поршнями в наслідок розриву ременя, його треба перевіряти починаючи з 20-ї тисячі пробігу.
Будь-яка тріщина або розшарування підказує, що необхідна заміна самого ременя та роликів, можливо, за компанію варто замінити помпу, яке теж не відрізняється високим ресурсом.
Двигун може троїти на холодну, але він тут ні до чого. У цьому випадку достатньо замінити свічки або високовольтні проводи (якщо вони рідні).
У крайньому разі варто перевірити або замінити котушки запалення. Якщо це не дало результату, уважно послухаємо роботу газорозподільчого механізму. Можливо, він потребує регулювання теплового зазору.
Втім, не завжди підвищений шум та цокіт можуть супроводжувати порушений зазор.
Підлість цього мотору у тому, що зазор може зсунутись як в бік збільшення, так і в бік критичного зменшення, а це прямий шлях до прогару клапанів.
Хоча запчастин для ремонту головки вистачає з головою, все ж таки це зайві витрати грошей та часу. Простіше вчасно відрегулювати клапани.
Якщо пробіг перевищує 55-60 тисяч, можна чекати підтікання антифризу через прокладку підігріву дросельного вузла.
Досить неочікуваний поворот, але це сувора правда. Підтікання може призвести до того, що постійно мокрий регулятор холостого ходу не витримає та вийде з ладу. ремонтувати його немає сенсу, ліпше замінити.
Але логічніше було б замінити ту саму прокладку під дроселем.
Літом двигун може перегріватись. Причина проста. Немає контактів на електродвигуні приводу вентилятора охолодження радіатора.
Контакти треба періодично чистити. Перегрів може бути викликаний нестабільною роботою термостата.
Термоклапан має відкриватись при температурі 82 °С, а повне відкриття термостату повинно відбутися при температурі антифризу 95 °С.
Ще одна хвороба — прогар прокладки головки блоку. Частіш за все така неприємність чекає на автомобілі з пробігом за 120-130 тисяч.
Якщо проґавити цей момент, антифриз піде у картер, що може призвести до провороту вкладишів, через що капітальний ремонт наступить вдвічі швидше.
Але в цілому агрегат MR479QA досить надійний, якщо до нього ставитися дбайливо, він прослужить своїх 250-300 тисяч до капітального ремонту без особливих нарікань.