Чому клацають поворотники в автомобілі?
Помірне цокання, що наповнює салон при включенні сигналу повороту, стало настільки буденним, що на нього ніхто не звертає увагу. А чи знаєте ви, звідки це пішло і, головне, навіщо?
Ці клацання ведуть свою історію з давніх автомобільних часів. На початку XX століття, зрозуміло, нічого подібного не було – водії позначали свої маневри характерними жестами руками, або за допомогою стрілок і прапорців з механічним приводом. Революція відбулася в кінці тридцятих в США, а, саме в 1939 році, коли з’явилися досить гучні опціональні поворотники. До середини минулого століття підморгуючі лампочки укупі з характерним звуком в салоні стали нормою.
Чому робота поворотників супроводжується характерними клацаннями?
Прийнято вважати, що це невід’ємна данина безпеці. Якщо простою мовою, то звуковий супровід повідомляє водія за кермом про увімкнення покажчика сигналу повороту, щоб той бува не забув про маневр.
Як працює пристрій?
Як правило, сигналом про включення покажчика повороту, завідує бортовий комп’ютер, а звук транслюється через динаміки акустичної системи. У деяких випадках застосовується реле, яке передає не штучний, а цілком реальний звук. І все-таки навіщо зараз, у час високих технологій автовиробники продовжують слідувати традиції, що здається архаїчним ритуалом? По-перше, це знову ж таки деяка данина безпеці. І, по-друге, потьохкування настільки міцно увійшли у водійське життя, що без них процес маневрування здається злегка неповноцінним.