Чому водієві не завжди варто об’їжджати відкритий люк на дорозі
Відкриті люки, як і глибокі ями, на наших дорогах зустрічаються, на жаль, часто.
Глибока яма або відкритий люк завжди «виростають» перед водієм несподівано. Якщо пропустити цей «сюрприз» між коліс, шкоди машині не буде. Вважайте – легко відбулися. Але інколи ситуація розвивається не так, як хотілося б, і благополочну розминутися з дорожньою «засідкою» не вдається.
Що робити в таких випадках? Різко гальмувати ми б не рекомендували. Справа в тому, що інші учасники руху можуть не зреагувати на ваш маневр. І хто-небудь обов’язково наздожене ваше авто.
Можна згадати прийоми контраварійного водіння. Для того, щоб колесо «перелетіло» яму, потрібно коротко вдарити по педалі гальма, а потім натиснути газ і зробити різкий рух кермом в сторону. У цьому випадку передня вісь розвантажується і колесо пролітає над ямою. Навіть із запасом. На жаль, такий різкий маневр так само може спровокувати ДТП. Та й щоб зробити його правильно, потрібно довго тренуватися.
Тому діємо простим дідівським способом, який досі використовують автогонщики: «вище швидкість – менше ям». Побачили яму – тисніть газ. Пам’ятайте, що чим повільніше рухається автомобіль, тим більше вірогідності, що колесо провалиться у відкритий люк. А на швидкості воно просто пролетить дірку в дорозі. Врахуйте і те, що чавунний край кільцевої горловини люка часто підноситься над асфальтом. У цьому випадку він зіграє роль трампліну.
Але от якщо попереду яма з гострими краями, то подібним чином можна розірвати шину і зіпсувати диск. Доведеться робити різкий рух кермом, скажімо, вправо. В цьому випадку колеса правого борту завантажаться, а ліві розвантажаться. Тобто ми застосовуємо дещо спрощений контраварійний прийом завантаження-розвантаження.
Набагато небезпечніша ситуація, коли кришка люка стирчить вертикально. Пропустити її між коліс не вийде. А наскочивши на подібну перешкоду, машина отримає серйозні пошкодження – аж до перекидання. Тому такий люк треба об’їжджати в будь-якому випадку, нехай навіть ціною незначної ДТП. Ремонтувати залізо доведеться, зате водій і пасажири не отримають серйозних травм. А здоров’я, як відомо, дорожче.