Dodge
Dodge – не найбільш поширена марка авто в Україні, однак модельний ряд цього виробника впізнаваний, вирізняється характерним дизайном та всесвітньо відомим лого. Компанія не має офіційних торгових представництв в Україні, тому більшість машин ввозяться в країну із США. Саме зростаючий попит серед українських автолюбителів та особливості марки Додж роблять її гідною короткого огляду на Твоя МАШИНА.
Як з’явилася компанія Dodge
Як і заведено у американських авто-гігантів, Додж була заснована ще на початку минулого століття, коли брати Джон та Горацій Додж вирішили перейти від виготовлення комплектуючих і запчастин до повноцінного випуску авто. Компанія отримала назву Dodge Brothers і до початку 1920-х вийшла на друге місце за обсягами виробництва, конкуруючи з компанією Генрі Форда. Логотип компанії неодноразово змінювався, однак найбільш впізнаваним залишається голова товсторога.
Ще на початку своєї історії – в 1916-му Dodge отримав замовлення від армії США, яке укріпило імідж компанії як виробника простих, однак надійних та потужних автомобілів. Пізніше компанія неодноразово виконувала замовлення військових і досі машина Dodge є символом надійності.
Після смерті братів Доджів американська компанія занепала, не маючи кваліфікованих керуючих. Спадкоємці не стали продовжувачами сімейної справи і історія бренду могла б закінчитись – спочатку продали компанію інвесторам, які перед початком Великої Депресії передали її Chrysler. Саме після цього Додж вперше змінив концепцію, перейшовши до виготовлення більш компактних та авто.
Пізніше Dodge кілька разів заходив на різні ринкові ніші, причому часто невдало (наприклад, випустивши потужну модель St Regis перед початком нафтової кризи, яка вивела на вершину продажів економні міні-авто). Зараз компанія абсолютний лідер серед пікапів та позашляховиків, випускаючи автомобіль Dodge Ram та Durango. Окрім того у 80-ті дизайнер Керол Шелбі розробив революційний дизайн для спорткарів Додж, риси якого вгадуються навіть у сучасному Viper.
Місце автомобілів Додж на сучасному ринку
Головний ринок Dodge – США, хоча ряд моделей продається в Європі, проте здебільшого під маркою Chrysler. Основні ніші виробника це:
- позашляховики та пікапи;
- спорткари і спорткупе;
- бюджетні седани.
Варто відзначити, що группа Chrysler часто змінює модельний ряд Додж для балансу загальних продажів, роблячи акцент на тому чи іншому класі, що дещо розмиває впізнаваний образ бренду. Разом з тим саме Додж тестує та розробляє найпотужніші двигуни для спорткарів і позашляховиків всього концерну.