Український автомобільний ресурс

Чому українським водіям так важко вибрати акумулятор?

0

Купівля нового акумулятора кожен раз сприймається як нелегкий обов’язок: недешево і незрозуміло, який автомобільний акумулятор вибрати з безлічі варіантів. Твоя МАШИНА навчить вас розбиратися в цій темі.

У більшості магазинів автозапчастин вам не дадуть вичерпної та об’єктивної інформації щодо пропонованих акумуляторів: надто вже ємна і складна ця тема для середньостатистичного продавця-консультанта, передає autonews.ua. Але експерт електротехніки по ту сторону прилавка вам і не потрібен. Головне, щоб ви самі могли відповісти на кілька ключових питань про ваше майбутнє джерело струму.

Що головне?

Розмір! Акумулятор повинен поміститися в відведений йому місце під капотом (під сидінням, в багажнику). Існує кілька типорозмірів корпусу АКБ для легкових автомобілів: так звані європейські та азіатські формати. Габарити найпоширеніших «європейців» – 242х175х190 мм, типові «азіати» зазвичай вже і вище – 232х173х225 мм.

Помилитися з геометрією не можна, тим більше що з нею опосередковано пов’язаний і головний електричний параметр батареї – ємність. Як правило, у меншій за розмірами батареї цей параметр теж буде меншим, хоча в межах 5 Ач можливі відхилення. Найпростіший спосіб не помилитися – орієнтуватися на ту батарею, яка стояла на вашій автівці раніше.

До слова, вивчаючи свій старий автомобільний акумулятор, зверніть увагу, як він кріпиться до кузова – верхньою планкою з довгими шпильками (верхнє кріплення) або маленькими нижніми планками-прищіпками (нижнє кріплення). Для другого способу потрібні спеціальні бічні виступи на підставі корпусу АКБ – простежте, щоб на новій батареї такі були.

У більшості випадків розміри гнізда під АКБ в автомобілі строго обмежені, але іноді майданчик зроблена із запасом – під комплектацію авто з двигуном іншої моделі.

Яка ємність?

Те, що прийнято називати ємністю акумулятора, оцінюється в ампер-годинах. Чим більше автомобіль і чим об’ємніший його двигун, тим більше повинно бути ампер-годин. Це основоположний параметр, який характеризує запас енергії в акумуляторі. Простіше кажучи, ця цифра показує, скільки разів поспіль морозним ранком ви зможете провернути стартером ваш вкритий інеєм двигун. Або як довго зможе грати аудіосистема у вашій машині, поки ви відпочиваєте на природі. Наприклад, малоємкі батареї голосно увімкнена музика може начисто «висмоктати» вже до ранку, а акумулятор середнього масштабу після доби харчування динаміків і сабвуфера зможе ще й двигун запустити.

Іноді у автовласника є можливість застосувати акумулятор більшої ємності, ніж штатний, – дозволяють і габарити, і фінанси. Але чи не зашкодить це машині і самій АКБ? Однозначно ні. А чи варто робити такий апгрейд – справа суто індивідуальна. На нашу думку, краще доплатити не за за додаткову ємність в ампер-годинах, а за додаткову резервну ємність (вимірюється в хвилинах) або за більший максимальний струм (вимірюється в амперах).

Ти що, найрозумніший?

Таке питання можуть задати вам в магазині, якщо ви запитаєте продавця про резервної ємності того чи іншого акумулятора. Або, скажімо, поцікавитесь максимальним струмом, який автомобільний акумулятор може дати споживачеві протягом 30-секундного розрядного циклу. Ці цифри характеризують автомобільний акумулятор більш глибоко, додатково до загальноприйнятого у нас параметру ємності в ампер-годинах.

Значення максимального струму (пусковий струм) пишеться на більшості сучасних батарей і на моделях ємністю 60 Ач виглядає як 480А (EN), 560А (EN), 600А (EN). Частина виробників заміряє пусковий струм за методикою DIN замість EN, тому у них цифра виходить меншою: 510а (EN) відповідає 300A (DIN). На практиці більший пусковий струм означає більш легкий старт двигуна. Адже чим швидше стартер обертає холодний колінчастий вал, тим швидше двигун оживе. З іншого боку, ємності АКБ з низьким пусковим струмом може вистачити на п’ять-шість спроб старту, але всі вони будуть «млявими», з низькими оборотами стартера і успіху не принесуть.

Резервна ємність батареї в той же час заявляється не усіма виробниками. На маркуванні вона виглядає як 90 min, 100 min і показує, протягом якого часу акумулятор може віддавати споживачам струм силою 25 ампер – параметр, в якійсь мірі аналогічний звичному нам показником ємності в ампер-годинах, і чим він більший, тим краще . На практиці знання резервної ємності може бути важливим для розуміння того, наприклад, як довго машина зможе їхати з непрацюючим генератором.

Чому цей дорожчий?

Акумулятори навіть з рівними основними параметрами, але різних класів, сильно відрізняються за ціною. Уся справа в якості пластин. У батарей економ-класу пластини струмовідводів зроблені зі свинцю з додаванням сурми – вона потрібна для кращої формування при виготовленні, але псує деякі експлуатаційні показники. Такі акумулятори вимагають періодичного доливання дистильованої води, потребують підзарядки після простою автомобіля і відрізняються найнижчим серед конкурентів пусковим струмом.

Акумулятори середнього цінового рівня комплектують мінусовими пластинами з додаванням кальцію. Їх саморозряд під час бездіяльності в кілька разів нижче, пусковий струм вище, вони повільніше старіють і вважаються практичнішими, оскільки вимагають контролю рівня електроліту набагато рідше. Цю категорію називають «стандарт», вона найпопулярніша серед українських автомобілістів. Визначити такий акумулятор можна за маркуванням Са (кальцій) на корпусі. Іноді у них може не бути видимих ​​пробок на корпусі.

Нарешті, акумулятори преміум-класу зібрані повністю з пластин з кальцієм, тому вони і маркуються символами Ca-Ca. Відрізнити їх також можна по відсутності пробок на кришці, оскільки такі АКБ не обслуговуються. У таких батарей найдовший термін служби, найнижчий саморозряд і найвищий пусковий струм. Іноді на преміум-акумуляторах пишуть Silver, і це означає, що в їх начинці замість сурми і кальцію застосовано срібло. З недоліків – висока ціна і нелюбов до глибокого розряду, тому краще не купувати їх для старих автомобілів із «зношеною» системою електрообладнання.

Останнього з зазначених недоліків позбавлені акумуляторні батареї типу AGM (Absorbent Glass Mat), які теж можна віднести до найвищого цінового сегменту. Їх відрізняють ще більш високі параметри. З інженерної точки зору різниця в електроліті, який знаходиться не у вигляді вільно налитої рідини, а зібраний в сепараторі зі скловолокна біля кожної пластини. Швидше за все, за акумуляторами AGM – майбутнє, але поки їх широкому поширенню заважає висока ціна.


Не пропустіть