Дефіцит пального чи зростання цін: чого чекати українцям

Минулого року Кременчуцький нафтопереробний завод забезпечував країні понад третину пального, але кілька днів тому його знищили. Крім того, рашисти б’ють по нафтобазах – учора вночі вщент згоріла нафтобаза на Дніпропетровщині, до якої потрапила російська ракета.

Тепер майже все паливо завозять із Європи залізницею та бензовозами. Поки російській нафті шукають заміну, США вирішили продавати свою із резервів, щоб стабілізувати ціни.

Незабаром на наших заправках з’явиться уперше американський дизель. Пальне для посівної обіцяв постачати Україні і Азербайджан, але зараз існують проблеми з перевезенням.

Через ускладнену логістику і без того дороге пальне доїжджає в Україну мало не золотим. Уряд уже скасував акциз та знизив ПДВ з 20 до 7%. Завдяки цьому бензин подешевшав на 10 гривень, а дизель на 8.

Ціни на АЗС уряд узяв під контроль. Щоправда компанії, особливо невеликі, яким закупівлі коштують дорожче, вже працюють на збиток.

“Виходить ціна 38,70, а держрегулювання нас змушує продавати по 37,43. Зрозуміло, що через це підприємство не може функціонувати”, – пояснив Михайло Попович.

Деякі фахівці кажуть, що для того, щоб уникнути дефіциту пального, слід скасувати регулювання цін. Хоча б на період посівної, щоби вигідно імпортувати було всім. Проте держава поки що не йде на цей крок.

Джерело auto.24tv.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти