Експерти розповіли, що робити, щоб Україна не залишилася без палива
У середині березня уряд скасував акцизний збір та знизив з 20% до 7% ПДВ на моторні палива.
“В результаті на сьогодні маємо бензин дешевше за розрахункову ціну з податками на 13,34 грн/л, дизпаливо – на 11,83 грн/л. Без цього дизпаливо сьогодні було б на стелі впритул до 50 грн/л. За моїми оцінками, українські споживачі заощаджуватимуть більш ніж 4,5 млрд грн щомісяця”, – пише на своїй сторінці у соцмережі директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн.
За формулою Мінекономіки середня собівартість поставок за останній місяць становить 30,22 та 34,53 грн/л відповідно за бензином А-95 та ДП. Водночас регульована ціна на АЗС – 33,53 та 37,43 грн/л.
“Націнка становить 3,31 та 2,90 грн/л (нагадаю, у формулі Мінекономіки вона зафіксована на рівні 4,5 та 5 грн відповідно). Забираємо 2 грн/л витрат на реалізацію (зарплата, енергоресурси, вторинна логістика) та отримаємо розрахунковий чистий прибуток 1,31 та 0,9 грн/л. На 1,65 – 1,8 грн/л є вищим заробіток на преміальних видах палива”, – пише Сергій Куюн.
На думку експерта цей розрахунок справедливий, по-перше, при постачанні залізничних партій, по-друге, з реалізацією в західних областях. Для східних, південних та центральних областей ще слід додати 1 грн/л транспортування бензовозом.
Більш реальними для ринку центру, сходу та півдня є оптові пропозиції за старими запасами за ціною 35 грн/л на бензин і 40 – 42 грн/л на ДП.
Тому в цих регіонах власник невеликої мережі отримує теоретично нуль, а реально – мінус довжиною 5 – 6 грн на літрі. Також ситуація різко погіршилася після зупинки Кременчуцького НПЗ.