Чи дійсно не потрібно платити: як на практиці працює “нульовe” розмитнення
Після ухвалення закону про “нульове розмитнення”, першим автомобілем, який був ввезений на нових умовах, став Mercedes-Benz C180 CDI 2012 року випуску.
Якщо подивитися в декларацію, то можна побачити, що у графі “акциз”, “мито” та “ПДВ” зазначені нулі. Жодних розписок-зобов’язань про майбутню сплату податків на кордоні не видають, закон цього не передбачає. Повне звільнення від платежів працює тільки для фізичних осіб без обмежень кількості ввезених авто на одну людину.
При цьому пакет документів для перетину кордону є стандартним, як і до введення нових правил. Найчастіше необхідний договір купівлі-продажу, реєстраційні документи на автомобіль, підтвердження зняття його з обліку, експортна декларація та попередня митна декларація.
Анонсована процедура спрощеного митного оформлення прямо на пункті пропуску наразі не працює. Тому треба йти “класичним” способом — спочатку підготовка попередньої митної декларації, в’їзд до України та прибуття на митний термінал на внутрішній митниці для остаточного митного оформлення. Єдина відмінність – вносити заставу у розмірі розмитнення не потрібно.
Також легковий автомобіль повинен відповідати екологічному стандарту не нижче за “Євро-2”. Для розмитнення потрібна довідка сертифікаційної лабораторії, якщо стандарт не вказано у реєстраційних документах на авто.
При постановці на облік у сервісному центрі МВС необхідно сплатити збір до пенсійного фонду – 3-5% митної вартості автомобіля. А також вартість свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків.