Паливна криза та безкоштовне розмитнення вплинули на авторинок України: як змінилася вартість машин у різних сегментах
Через дефіцит пального чимало українців тепер значно більше цікавляться тим, скільки споживає та чи інша модель з конкретним двигуном або ж взагалі відмовляються від автівок, що споживають бензин, дизпаливо чи газ і надають перевагу електромобілям, йдеться в матеріалі ТСН.
Також внесло свої корективи в український автомобільний ринок і нульове розмитнення. Ввезені автомобілі потрапляють у продаж в Україні за меншими цінами, інші ж – за звичайними. Як наслідок, авторинок знову зазнає змін за доволі короткий проміжок часу.
Зокрема, зросли ціни на електромобілі. Це з зростанням попиту протягом 1-2 минулих місяців. Наймасовішою моделлю є Nissan Leaf. Оголошення про продаж щоденно переглядають тисячі користувачів. Мінімум, який просять зараз продавці за такі машини, становить $8-9 тис. Також зросли в ціні і гібриди через рівномірну витрату пального як у місті, так і на трасах. Порівняно з початком року вартість таких машин у середньому піднялася на 25%.
Водночас упродовж травня почали впевнено зростати ціни на авто з ГБО, бо автогаз на АЗС доступний без лімітів та черг. Станом на початок червня ціни на легковики з ГБО повернулися до тих самих рівнів, що спостерігалися на початку року, і вище на 7%, ніж у минулому.
Можна окремо виділити категорію пікапів, ціни на які зросли на 8-9%. На початку літа пропозицій із автомобілями такого типу стало значно більше. Підвищений попит з боку ЗСУ та тероборони спровокував збільшення імпорту.
Водночас деякі категорії транспортних засобів подешевшали. Впали ціни на авто у таких сегментах:
– мінівени – знизилися ціни в середньому на 8% на легковики сегмента MPV всіх вікових та цінових груп;
– легкові авто з “об’ємними” двигунами – зниження середніх цін помітно для машин ранніх років випуску, будь-яка поїздка на такому авто тягне високі витрати;
– кросовери до 2008 р.в. – попит падає через високу витрату, а багато власників намагаються продати такі CUV;
– дизельні автомобілі до 2008 р.в. – у багатьох регіонах дефіцит ДП навіть перевищує нестачу бензину, а дизельний мотор економічний лише поки що має невеликий пробіг;
– бензинові авто до 2008 р.в. – у середньому впали у ціні на 9%, у цьому сегменті на вартість вплинула не лише паливна криза, а й безплатна розмитнення;
– легкові автомобілі з країн Америки – до середини весни більшість “аукціонних” авто дешевшало, але у травні середні ціни не повернулися до рівня, який був на початку року.