Подорожувати Європою на електромобілі не так зручно, як здається

Через зростання цін на пальне, а в Європі воно також подорожчало, електрокар здається ідеальним транспортним засобом. Але це лише на перший погляд. Насправді – все залежить від країни. Європейська асоціація виробників автомобілів (ACEA) проаналізувала це питання. AUTO-Consulting з’ясував подробиці.

Якщо коротко, за даними АСЕА, у більшості країн ЄС недостатньо електричних зарядних точок уздовж доріг. Окрім цього, переважна їх більшість не пристосована для швидкої зарядки. На думку спеціалістів ACEA, ця подвійна проблема може призвести до гальмування поширення електромобілів на європейському ринку.

Ті, хто подорожував на електрокарі, а не лише їздив містом, зрозуміють про що йдеться. За даними АСЕА, шість країн ЄС не мають жодної зарядної точки на 100 км дороги. 17 країн мають менше п’яти зарядних станцій на 100 км дороги, лише п’ять мають більше ніж 10 зарядних пристроїв на кожні 100 км доріг.

Як виявилося, у ЄС існує величезна прірва між країнами з найбільшою кількістю зарядних пристроїв на 100 км дороги та країнами з найменшою. Наприклад, у Нідерландах є один зарядний пристрій на кожні 1,5 км дороги. У той же час, у Польщі, яка у вісім разів більша та в якій зараз мешкає багато наших співгромадян, є лише один зарядний пристрій на кожні 150 км.

Швидкість заряджання також є великою проблемою. Швидкі зарядні пристрої (потужністю понад 22 кВт) складають лише невелику частку від загальної кількості ЗС. Так, у країнах ЄС лише кожна сьома зарядна станція є швидкою. Усі інші (включаючи багато звичайних або присадибних розеток) мають потужність 22 кВт або менше і не заряджають транспортні засоби з прийнятною швидкістю. Це означає, що додати акумулятору 100 км пробігу за той час, поки поп`єш каву, можна далеко не на всіх заправних станціях.

«Якщо ми хочемо переконати громадян по всій Європі перейти на електромобіль у найближче десятиліття, зарядка цих автомобілів має бути такою ж простою, як заправка сьогодні», — сказала генеральний директор ACEA Сігрід де Фріз. «Людям не потрібно долати милі, щоб знайти зарядний пристрій, і їм не потрібно чекати багато років, щоб мати можливість без проблем зарядити свій автомобіль».

А що в Україні? Наприкінці минулого року эксперт із транспортних інновацій Мінінфраструктури Марина Кітіна повідомила дані про зарядні станції в Україні, їхніх типах та операторах.

В Україні виявилося більше зарядних станцій для електрокарів, ніж у ЄС?

На той час, кількість зарядних станцій (EVCS) у нас була – 3244. Точок зарядки/Конекторів (EVCE) – 7757.

З них “повільних” АС потужністю менше 22 кВт (Type 1, Type 2, J 1772) – 5920 (76%).

“Швидких” DC потужністю більше 22 кВт (CCS 1, CCS 2, CHAdeMO, GB\T) – 1837 (24%).

На той час в Україні було більше 31 тыс. электрокарів (нових та вживаних). Відповідно, приблизна пропорція – 3-4 електрокара на 1 зарядну станцію. Тоді це було на рівні Нідерландів, і більше, ніж у Польщі.

На сьогодні, через воєнні дії, кількість зарядних станцій у нас навряд чи збільшилася. А от кількість електрокарів – зросла. Наразі їх в Україні (нових та вживаних) вже більше 43 тисяч. Тобто – на одну зарядну станцію, припадає вже не 3-4 електромобіля а мінімум 4-5, а то й більше. Не кажучи вже про те, що зосереджені ці зарядні пристрої, переважно, у містах. Про кількість зарядок на 100 км доріг мова у нас поки взагалі не йде.

Країни ЄС із найбільшою кількістю зарядних станцій на 100 км:

• Нідерланди – 64,3

• Люксембург – 57,9

• Німеччина – 25,8

• Португалія – 24,9

• Швеція – 12,2

Країни ЄС із найменшою кількістю зарядних станцій на 100 км:

• Литва – 0,2

• Кіпр – 0,4

• Греція – 0,4

• Естонія – 0,6

• Польща – 0,7

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти