Як безпечно їздити зимовими дорогами: прості правила для непростих ситуацій

Майже кожному водію потрібні хоча б мінімальні курси контраварійного водіння. Це дає розуміння маневрів автомобіля, значно покращує відчуття його габаритів тощо. Проте зараз ми виходимо з того, що зима вже на носі та треба щось робити. Що саме? На що звернути увагу? Зараз розповімо!

Дистанція — більша, ніж улітку

Перше і головне правило зимових доріг — потрібно дотримуватись максимально можливої дистанції між автомобілями. Приблизно вдвічі або й втричі більшої за звичайну літню дистанцію.

По-перше, дороги слизькі, й гальмування буде погане. То ж вам знадобиться більша дистанція для зупинки автомобіля.

По-друге, більша дистанція означає збільшення простору для розуміння того, що відбувається попереду. Адже потрібно завжди бути насторожі: чому маневрує автомобіль, повертає він чи оминає вибоїну, а може, на дорозі небезпека (людина або розкидані речі) тощо. Збільшена дистанція покращить огляд дороги перед автомобілем та дасть більше часу, аби зреагувати на ситуацію.

Не вдається витримувати дистанцію? Тоді зменшуйте швидкість!

Швидкість – менша, ніж улітку

Усе просто: взимку швидкість має бути меншою, ніж улітку. Не вдвічі-втричі, але хоча б -20% від звичних показників у місті чи на трасі. Навіть якщо сонячний погожий день, навіть якщо чиста та суха дорога.

Маневрування на дорозі — плавно та зрозуміло

Усі маневри на зимовій дорозі мають відбуватись максимально плавно, аби не допустити зриву коліс у знос/занос. І взагалі: якщо хочете навчитись реагувати на знос/занос власного автомобіля, то потренуйтесь спочатку на закритій місцевості зі снігом та льодом (великий майданчик для паркування, рівний пустир). Ці навички можуть знадобитись за екстреної ситуації, повідомляють в Hotline.

Обгони на зимовій дорозі — тільки, коли впевнені на 100%

Якщо хочете когось обігнати (випередити) — чи то у місті, чи на трасі — обов’язково передивіться дорогу наперед. Вона має бути чистою він снігу та льоду, а запас місця має бути достатнім для маневру.

Гальмуйте правильно — обережно, але інтенсивно

Дуже багато уваги приділяйте гальмуванню! Адже слизькі дороги дають поганий рівень зчеплення, тому для гальмування потрібно мати більший запас місця: тут згадайте про збільшення дистанції.

Водночас ви не знаєте, якою буде дорога через 5-10 метрів. Можливо, попереду вас зустріне замерзла калюжа, де автомобіль взагалі не гальмує, а просто ковзає вперед.

Підіймаємось на одній передачі — від початку і до кінця

Якщо потрібно подолати затяжний підйом на засніженій чи заледенілій дорозі, то це потрібно робити на одній передачі, уникаючи перемикань посеред підйому. Адже тоді можна спровокувати пробуксовування коліс при «підгазовці», й взагалі залишитись стояти на місці без руху вперед. Краще вже рухатись поступово й повільно, але постійно — без перемикань, регулюючи швидкість руху лише за рахунок обертів двигуна та натискання педалі акселератора.

Звісно, це простіше робити на автомобілі з механікою. Але ж зараз вже багато автомобілів з автоматами: що тоді? Зверніть увагу на важіль перемикання автомата свого автомобіля та наявність різноманітних діапазонів його роботи. Зазвичай є відмітки з позначками «L», «2», «3». Це якраз і є режими обмеження для автоматичної трансмісії, аби коробка не переходила на передачу вище навіть при високих обертах двигуна. Такі режими знадобляться не тільки під час засніженого підйому, але й при подоланні в’язкого багна чи пісочних пасток. До речі, також ці режими можна застосовувати для гальмування двигуном на схилі, про що ми писали вище.

Очищення від снігу скла та фар — видно мені, видно мене

Починайте рух на автомобілі лише після того, як очистите скло (лобове скло та бокові/задні вікна) від снігу й льоду. Для цього достатньо шкребка та декількох хвилин, поки автомобіль прогрівається. Так-так, можливо хтось скаже, що сучасні автомобілі можна не прогрівати взимку. Але тут ситуація, коли за один час робиш дві корисні справи — і мотор прогріваєш, і скло очищуєш.

Крім того, радимо очищувати фари (попереду) та ліхтарі (позаду). Так ви забезпечите покращене освітлення дороги для себе та кращу помітність вашого автомобіля для інших. Для очищення фар згодиться звичайна щітка від снігу. Шкребок тут не потрібний. Навіть за наявності шару льоду він з часом все одно відтане завдяки теплу фар.

Паркування автомобіля — уникайте дерев та балконів

Звертайте увагу на місце паркування автомобіля взимку: вам потрібно уникати дерев та балконів будинків. Адже там можуть збиратись великі бурульки, які при падінні пошкодять автомобіль. Крім того, комунальники можуть чистити дахи будинків від снігу. А при падінні з висоти сніг може виявитися не таким вже й м’яким. Він може легко пошкодити дах або капот автомобіля.

Увага на тротуари — думайте про пішоходів та прибирання снігу

Паркування поруч з тротуарами вимагає уваги на пішоходів, що проходять повз. Уявить собі: людина може посковзнутись, впасти перед автомобілем або на сам автомобіль (його капот, дверцята). То ж під’їздіть до тротуарів обережно, оглядайте відсутність пішоходів навколо при паркуванні, залишайте вдосталь місця людям для проходу.

А ще залишайте місце для проїзду комунальної техніки, яка прибирає сніг. Крім того, варто передбачити, що сніг можуть згрібати на край дороги. Якщо ваш автомобіль буде там стояти, то буде заважати прибиранню снігу, та й його можуть закидати шаром брудного снігу.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти