Водіям розповіли гріти чи ні: правильна експлуатація варіатора взимку
Автомобільний експерт розповів, як правильно прогрівати варіатор, повідомляє “Твоя МАШИНА”
Гріти чи не гріти?
У конструкції варіатора використані комплектуючі з різних матеріалів – сталі, алюмінію, пластику, гуми. І всі вони схильні до термічних впливів. У кожної деталі у варіаторі власні обмеження щодо температури використання. Але, навіть при пуску двигуна -35 ° C всі ці матеріали залишаються працездатними.
Робочим тілом у варіаторі є робоча рідина. При зниженні температури її в’язкість збільшується, що збільшує навантаження на насос. При цьому виникає надмірно високий тиск, з яким редукційний клапан не справляється. Клапани гідроблоку можуть вийти з ладу, а гумові ущільнення втратити герметичність.
Крім того, холодна рідина не зможе забезпечити достатнє тертя для передачі солідного моменту, що крутить. Тому перед тим як давати навантаження на варіатор, його треба прогріти.
Як прогріти
Двигун внутрішнього згоряння розігріває себе за рахунок постійного згоряння палива. А у варіаторі такого немає. Нормальної температури на морозі рідина у безступінчастій КПП у звичайному режимі не досягне.
Рішення є. Прогріваючи двигун, потрібно перевести селектор варіатора у положення D або R, утримуючи автомобіль на гальмі. У такому режимі варіатор швидко нагріється завдяки активному перемішуванню робочої рідини гідротрансформаторі.
А якщо треба одразу їхати?
Зазвичай так і буває: «ганяти» мотор під чужими вікнами погано, та й час нерідко підтискає.
Тому після символічного прогріву двигуна і КПП можна почати плавний рух — без різких прискорень, наскільки це можливо. Деколи протяжності дворових проїздів вистачає, щоб на невеликій швидкості і без навантажень прогріти варіатор.
Але часто цього недостатньо. Отже, виїхавши на дорогу, не варто відразу давати навантаження на авто. Зазвичай, для повного прогріву варіатора потрібно 10-15 хвилин.