Назвали міфи та реальні проблеми 1,6-літрових двигунів Hyundai та Kia
Автомобільні експерти назвали міфи та реальні проблеми 1,6-літрових моторів Kia та Hyundai. Серед десятка надуманих проблем є лише два реальні недоліки.
Корейські агрегати серії Gamma набули широкого поширення. Можна виділити двигуни покоління Gamma I та Gamma II. Першими оснащували моделі Rio та Accent з 2010 по 2016 рік. Потім на зміну першому поколінню двигуна прийшов двигун Gamma II. Крім Kia Rio та Hyundai Accent його можна зустріти на Hyundai Elantra, i30, Creta, а також Kia Rio X-Line, Seed та Cerato.
Агрегати серії Gamma – це 4-циліндрові, 4-тактні рядні бензинові мотори, які мають два розподільні вали і 16 клапанів. Розподільні вали в них знаходяться нагорі ГБЦ. Один розподільний вал контролює роботу впускних клапанів ГРМ, другий — випускних. Зроблено розподільні вали шляхом напресування кулачків на трубу. Управління роботи кулачками відбувається через циліндричні штовхачі.
Газорозподільний механізм у моторах Gamma має ланцюговий привід. Підтяжка ланцюга здійснюється за допомогою гідромеханічного натягувача. На моторах різних поколінь може відрізнятися момент відкриття та закриття клапанів. Так, в моторах Gamma першого покоління змінюється положення розподільного валу впускних клапанів, а в моторах другого покоління – положення обох валів. Двигуни Gamma мають розподілену систему упорскування палива. Кожна свічка обладнана окремою котушкою запалювання.
Експерти назвали наступні міфи про двигуни Kia та Hyundai серії Gamma:
– Блоки циліндрів з алюмінію, тому вони неремонтопридатні. Насправді блоки циліндрів легко піддаються встановленню нових тонкостінних гільз із чавуну. Це дозволяє зробити капремонт двигуна кілька разів.
– Ресурс двигуна 180 тис. км, після чого його можна викидати. На практиці, при дбайливій експлуатації та регулярному технічному обслуговуванні такі мотори можуть відходити і понад 400 тис. кілометрів.
– Ланцюг ГРМ не відрізняється надійністю. При регулярній заміні олії в моторі та спокійному стилі водіння ланцюговий привід може прослужити і 150–200 тис. кілометрів. Трапляються випадки, коли ланцюгові зірочки зношуються швидше, ніж самий багаторядний ланцюг.
– Ненадійна конструкція фазообертачів. Проблеми з фазообертачами — це радше поодинокі випадки, ніж закономірність. Причина їх поломки криється у відсутності регулярної заміни масла в двигуні і низької якості рідини, що змащує.
– Двигуни зроблені в Китаї, тому ненадійні. Дійсно, двигуни серії Gamma виробляються в Піднебесній, проте їх збирають на підприємствах Hyundai Motor Co. Це означає, що якість агрегатів гарантується корейським виробником.
– Конструкція колінвалів має всього чотири противаги, що призводить до сильного їх вигину. Справді, колінвали таких ДВЗ схильні до більш високих навантажень. Однак ремонтна практика показує, що корінні та шатунні шийки після великих пробігів мають мінімальне зношування. Достатньо замість старих вкладишів встановити нові.
Реальні проблеми двигунів Kia і Hyundai
Оскільки поршні в цих ДВЗ вкорочені та полегшені, швидко з’являється їх люфт у циліндрах. Це справді так, проте недорогий ремонт із заміни поршнів з кільцями та ГБЦ через 200 тис. кілометрів пробігу дозволяє збільшити термін експлуатації силового агрегату.
Великим недоліком двигунів є відсутність гідрокомпенсаторів. Відповідно до регламенту технічного обслуговування, регулювання клапанів має проводитися кожні 90 тис. кілометрів. Однак на практиці необхідність у цьому виникає пізніше за позначений пробіг.
На холостому ходу двигун відрізняється шумністю роботи. Справа в тому, що на холостому ходу може прослуховуватися «скакання» роботи паливних форсунок.
При руйнуванні каталізатора поршні стають непридатними. Дійсно, керамічні уламки нейтралізатора можуть потрапити в циліндри та пошкодити їх поверхні.
Останній пункт, мабуть, є головним недоліком таких двигунів. А передумов для виходу з ладу каталітичного нейтралізатора може бути кілька:
– Перебої в роботі системи запалення, які призводять до накопичення в керамічному блоці залишків палива, що не згоріло.
– Заправка неякісним бензином та надмірне застосування паливних присадок.
– Під час їзди по великим калюжам можуть статися термоудари або механічні пошкодження деталей вихлопної системи.
Підсумовуючи, експерти відзначили, що 1,6-літрові мотори концерну Hyundai/Kia з розподіленим упорскуванням – це одні з найбезпроблемніших агрегатів. За надійністю їх можна поставити в один ряд із французьким К4 М від Renault.