Водіям розповіли, як зрозуміти, що настав час ремонтувати підвіску автомобіля
Підвіска автомобіля відіграє важливу роль у забезпеченні комфорту, безпеки та ефективності його руху. Проте, згідно зношуються її компоненти і потребують ремонту або заміни. Якщо у автомобіля немає спеціальних датчиків для моніторингу стану підвіски, водій може сам помітити ознаки зносу, що дозволить вчасно вжити заходів. Це важливо для підтримання керованості автомобіля та уникнення потенційних аварійних ситуацій.
Ось декілька ознак, на які варто звернути увагу, щоб зрозуміти, коли час вже настав для ремонту підвіски:
1. Незвичайний стукіт
Здорова підвіска не має видавати ніяких звуків, незалежно від якості дорожнього покриття. Якщо ви почуєте стукіт під час руху по нерівній дорозі або при з’їзді в яму, це може свідчити про проблему з стабілізатором поперечної стійкості. У разі, якщо сам стабілізатор не пошкоджений, достатньо замінити сайлентблоки та центральні кріплення. Але якщо є пошкодження самого пристрою, рекомендується повністю його замінити.
2. Скрип
Скрип часто відбувається в підвісках автомобілів, які пройшли більше 10 років. Зазвичай це пов’язано зі зношенням плаваючих сайлентблоків. В такому випадку є два рішення: заміна пошкоджених компонентів або проведення процедури шприцювання. Заміна є більш надійним варіантом, хоча й дорожчим. Шприцювання є менш популярним вибором, оскільки воно коштує дешевше і не є перспективним для багатьох автосервісів.
Не завжди необхідно замінювати сайлентблоки. Іноді достатньо змастити їх олією, щоб усунути скрип. Більшість водіїв може зробити це самостійно, не звертаючись до автосервісу.
3. Металевий дзвін
Якщо ви почули металевий дзвін під час руху автомобіля, особливо з задньої частини, це може вказувати на несправність підвіски. Зазвичай це стається, коли сайлентблоки повністю пошкоджені і втрачають свою здатність поглинати удари та звуки. Якщо це відбувається, пошкодження можуть поширитися на інші елементи підвіски, призводячи до їх поломок.
Якщо ви почули металевий звук під час руху, рекомендується повністю перевірити підвіску і замінити пошкоджені деталі.
Пам’ятайте, що вчасне виявлення ознак зносу підвіски і її відповідний ремонт або заміна допоможуть зберегти безпеку та ефективність вашого автомобіля на дорозі.
4. Пробій
Амортизатори в міру зношування погано утримують тиск. Тому автомобіль починає розгойдуватися у вертикальному напрямку, а при попаданні на вибоїн ударяється об нього підвіскою. Це відбувається тому, що ослаблені елементи повністю стискаються. Удар не гаситься, металева частина б’є по корпусу.
При справній підвісці таке практично неможливо. Удар може статися лише у виняткових випадках – коли автомобіль на високій швидкості різко наїжджає на предмет, що сильно випирає з поверхні дороги, або на високу купину.
Якщо ж удари підвіски трапляються навіть при наїзді на невеликі перешкоди, це вірна ознака, що треба якнайшвидше відвідати автосервіс.
Зрозуміти, в чому проблема, можна самостійно. Для цього достатньо заглянути в арку колеса і подивитися, чи є масляні патьоки або порваний пильовик. Якщо таке є, то можете відразу вирушати за покупкою нових амортизаторів і не витрачатися на діагностику у сервісі.
5. Вертикальні коливання
При справних амортизаторах автомобіль після переїзду перешкоди повинен хитнутися не більше одного-двох разів. Якщо коливання довго не гасяться, кузов тривалий час ходить вгору-вниз, це вірна ознака проблем, що з’явилися в підвісці. Те саме стосується і випадків, коли автомобіль починає вертикально гойдатися на рівній дорозі при їзді на великій швидкості.
Деякі водії можуть помилятися, вважаючи, що амортизатори потрібні лише для гасіння ударів. Насправді це лише одне з його завдань. Їхня головна функція – стабілізація положення автомобіля при їзді по нерівних поверхнях. В іншому випадку машину буде базікати, як корабель під час шторму.
Крім цього, амортизатори впливають на керованість машиною. Якщо вони несправні, водієві доводиться частіше підрулювати, тому що автомобіль погано тримає курс і з утрудненням заходить у повороти.
Все це з часом призводить до втрати керування машиною, оскільки притискна сила втрачається через часті вертикальні коливання. Тому якщо помітили, що автомобіль став занадто рухливим, не витрачайте часу, сподіваючись, що все пройде само собою. Вирушайте в автосервіс, щоб позбутися проблеми.
Експерти радять регулярно перевіряти стан амортизаторів. Зробити це можна безкоштовно та без спеціального обладнання. Для цього сильно натисніть на крило і відпустіть. Якщо коливання швидко зникли, амортизатори у нормальному стані. А якщо розгойдування загасає надто довго, настав час їх міняти.
6. Просідання автомобіля
Про це може свідчити помітне скорочення дорожнього просвіту або перекіс однієї із сторін автомобіля. Якщо таке трапилося, отже, ослабла підвіска. Тому слід відрегулювати чи замінити пружини. В іншому випадку процес досить швидко посилиться, що негативно позначиться на безпеці під час руху.
7. Посилений або нерівномірний знос шин
Якщо протектор лисіє неоднорідно, або несподівано сильно схуднув тільки з одного боку – значить, порушився кут розвалу-сходження. Якщо не вжити заходів, через деякий час погіршиться керованість автомобілем.
Але перш ніж його регулювати, треба перевірити стан сайлентблоків. Справа в тому, що порушення сходу-розвалу зазвичай трапляється через пошкодження, а не саме по собі з часом. Тому спочатку треба замінити ці елементи, і лише потім можна приступати до регулювання коліс.
8. Втрата чіткості управління
Подібне відбувається, коли слабшають кермові тяги та наконечники. Через те, що вони ходять надто вільно, знижується чіткість керування, і починається виляння автомобіля. Все це може супроводжуватися стукотом при різкому повороті керма. Такі ознаки вказують на серйозну проблему, оскільки несправності безпосередньо впливають на керованість автомобілем. Вирішувати її потрібно якнайшвидше.
9. Погіршення гальмування
Хоч би яким дивним це здалося, але винуватцем проблеми буває підвіска. Точніше, несправні амортизатори. Якщо зносилися передні стійки, то при різкому гальмуванні машину відводить убік, з’являються клювання, нерівномірне уповільнення та збільшення гальмівного шляху. А якщо несправні задні амортизатори, під час гальмування відбувається розгойдування або підстрибування задньої осі.