Чотири невдалих моделі Toyota, про які компанія воліла б забути
Toyota є одним із лідерів автомобільної індустрії, відомим своєю надійністю, довговічністю та інноваціями. Компанія активно просуває технології гібридних двигунів і прагне до вуглецевої нейтральності, що допомагає їй залишатися на вершині світового автопрому. Фінансові успіхи Toyota підтверджують її ефективність: у 2023 фінансовому році компанія зафіксувала рекордний чистий прибуток у 4,94 трильйона єн (близько 31,9 мільярда доларів). Однак, незважаючи на свою репутацію та успіх, навіть Toyota не застрахована від помилок. В її історії є кілька моделей, які виявилися невдалими і заслужили погану репутацію. Розглянемо чотири таких автомобілі.
Читайте також:
В Україні скоротять кількість автостанцій: кому заборонять працювати
Як економно їздити на автомобілі з «механікою» або «автоматом»
П’ять причин, чому атмосферний двигун краще турбованого
1. Toyopet Crown (1958)
Історія невдач Toyota почалася практично з самого старту. Toyopet Crown став першим японським автомобілем, який спробував завоювати ринок США в 1958 році. Однак модель не змогла підкорити американців. Автомобіль був повільним – на розгін до 100 км/год йому було потрібно цілих 26 секунд, а слабкий двигун перегрівався під час їзди в гору. Крім цього, автомобіль страждав від неефективних гальм, що робило його небезпечним для водіїв. У результаті Crown було знято з продажу в США, і Toyota повернулася на ринок через майже 60 років із новою гібридною версією Crown. Цей провал, однак, підштовхнув Toyota до поліпшення якості, що допомогло компанії повернутися на ринок з більш успішними моделями, такими як Toyota Corona 1965 року.
2. Toyota Previa (1991)
На початку 1990-х років Toyota випустила мінівен Previa, який вирізнявся незвичайним дизайном – його зовнішність нагадувала яйце на колесах. Незважаючи на дизайн, що привертає увагу, Previa страждала від безлічі технічних проблем. Модель оснащувалася слабким 4-циліндровим двигуном потужністю 138 к.с., який не міг справлятися з повним завантаженням пасажирів і багажу. Проблеми з безпекою стали ще одним головним болем для власників Previa: слабкі результати краш-тестів і незручна ручна коробка передач, що ускладнювала керування на високих швидкостях, робили мінівен непривабливим для сімей. У 1998 році Toyota зняла Previa з виробництва, поступившись місцем більш успішним моделям.
3. Toyota Echo (2000)
На початку 2000-х років Toyota спробувала створити бюджетний автомобіль для молоді та представила модель Echo. Однак ця спроба виявилася невдалою. Echo мала дивний, витягнутий догори дизайн, через що автомобіль був складний в управлінні на високих швидкостях. Для здешевлення моделі Toyota відмовилася від багатьох базових опцій, таких як гідропідсилювач керма, кондиціонер і навіть якісна аудіосистема – все це пропонувалося за додаткову плату. Незважаючи на бюджетність, базова версія Echo коштувала близько $13,000 (що в нинішніх цінах еквівалентно приблизно 924,000 гривень), що робило її однією з найдорожчих серед малолітражок з мінімальним набором функцій. Echo не здобула популярності в США, і Toyota згорнула її виробництво в 2005 році, запустивши суббренд Scion.
4. Toyota C-HR (2018)
Одним з останніх провалів компанії стала модель Toyota C-HR, випущена в 2018 році. Цей компактний кросовер замислювався як конкурент у популярному сегменті, проте його реалізація залишила бажати кращого. Модель оснащувалася 2-літровим 4-циліндровим двигуном і варіатором (CVT), які не забезпечували належної динаміки. Розгін був галасливим і повільним, а витрата палива і зовсім не виправдовувала очікувань. Крім того, C-HR був незручний у використанні: обмежена видимість, невдало розташовані ручки дверей і загальна відсутність ергономіки погіршували враження від керування автомобілем. На ринку США модель не знайшла великого попиту, і її продажі стрімко падали: у 2019 році було продано лише 48,930 одиниць C-HR, тоді як успішніший RAV4 розійшовся накладом у 448,071 одиниць. У 2022 році Toyota остаточно завершила виробництво C-HR, віддавши перевагу більш успішній Corolla Cross.