Чому не треба купувати повнопривідний позашляховик: назвали шість вагомих причин
Повнопривідні позашляховики довгий час асоціювалися з міццю, прохідністю і надійністю на пересіченій місцевості. Вони стали улюбленим вибором серед рибалок, мисливців і жителів гірських регіонів. Але коли йдеться про повсякденну експлуатацію в місті, ці потужні машини можуть виявитися далеко не настільки практичними. Експерти порталу “Телеграф” назвали шість основних причин, через які купівля позашляховика з повним приводом може бути зайвою для містянина.
Читайте також:
Сім фраз, які водієві не варто говорити поліцейському під час зупинки
Штраф понад 3000 гривень: де водієві загрожує покарання за їзду на автомобілі з порожнім баком
З якими несправностями заборонено їздити на автомобілі
1. Висока вартість купівлі
Повнопривідні автомобілі, як правило, значно дорожчі за свої передньопривідні аналоги. Ціна на позашляховики збільшується за рахунок додаткових вузлів і механізмів, таких як трансмісія, роздавальні коробки і диференціали. Для багатьох покупців це стає вирішальним фактором – замість дорогого позашляховика можна придбати передньопривідний кросовер, заощадивши на початковій покупці.
Наприклад, базова версія популярного повнопривідного кросовера коштує на 20-30% дорожче, ніж передньопривідний варіант тієї ж моделі. Це відчутна різниця, особливо якщо автомобіль планується використовувати переважно в міських умовах.
2. Збільшене навантаження на двигун
Додаткові елементи повного приводу створюють велике навантаження на двигун. Вони збільшують масу автомобіля, а також додають тертя в трансмісійних вузлах. Позашляховики з повним приводом потребують потужніших моторів для компенсації цих чинників, що зі свого боку може призвести до швидшого зносу двигуна. Навіть якщо ви використовуєте режим 2WD, трансмісійні втрати і додаткова маса нікуди не зникають.
3. Проблеми з охолодженням
Повнопривідні системи частіше схильні до перегріву, особливо на бездоріжжі. В умовах міського руху ця проблема може не бути настільки актуальною, але якщо раптом виникне необхідність поїхати за місто, система охолодження опиниться під великим навантаженням. Часто власники позашляховиків встановлюють додаткові захисні елементи для захисту радіаторів від бруду і піску, що може погіршити охолодження двигуна і призвести до його перегріву.
4. Збільшені витрати на обслуговування
Експлуатація позашляховика обійдеться значно дорожче порівняно з передньопривідним кросовером. Повнопривідні машини вимагають більшої кількості технічних обслуговувань, пов’язаних із трансмісією і підвіскою. Частіша заміна трансмісійної оливи, необхідність регулювання роздавальних коробок та інші фактори можуть істотно збільшити витрати на утримання.
Також варто враховувати витрату палива. Позашляховики споживають більше пального через підвищену вагу та опір трансмісії, особливо якщо це повнопривідна версія. Для міських поїздок на короткі відстані це може стати зайвою витратою, коли передньопривідний автомобіль забезпечує достатню прохідність при меншій витраті палива.
5. Складна підвіска
Задня підвіска повнопривідних позашляховиків найчастіше складніша, ніж у передньопривідних автомобілів. Це пов’язано з необхідністю встановлення додаткових елементів для розподілу крутильного моменту на всі чотири колеса. Ці елементи схильні до зносу, особливо під час активної експлуатації. У передньопривідних автомобілях підвіска простіше і вимагає менше втручань, що робить такі автомобілі більш надійними в довгостроковій перспективі.
6. Потенційні проблеми з уживаними автомобілями
При купівлі б/в повнопривідного позашляховика завжди існує ризик, що попередній власник активно використовував його на бездоріжжі. Це може означати підвищений знос вузлів трансмісії, підвіски і двигуна. Відповідно, вам доведеться нести додаткові витрати на ремонт і обслуговування таких автомобілів. Як правило, вартість таких робіт значно вища, ніж у аналогічних передньопривідних моделей.