Сім помилок водіїв, які вбивають коробку «автомат»
Автоматична коробка перемикання передач (АКПП) – це вкрай зручний, порівняно з МКПП, інструмент керування автомобілем, але водночас крихкіший, складніший і дорожчий вузол, що потребує дбайливого ставлення. Портал Avtosota звернув увагу на сім типових помилок водіїв при поводженні з «автоматом», які вбивають трансмісію.
Читайте також:
Штраф за тріщину на лобовому склі: чи потрібно його платити
Їзда без страховки: який штраф чекає на водіїв у 2025 році
В Україні з’явиться новий податок для автовласників: хто і скільки платитиме
1. Різкі старти і перегрів
Різкий старт з місця при холодному двигуні – одна з найчастіших причин поломки. Водії натискають обидві педалі, що призводить до перегріву гідротрансформатора.
Як уникнути: перед початком руху прогрівайте двигун і коробку передач.
2. Неправильне паркування
Перемикання селектора в «P» без використання ручного гальма особливо небезпечне на ухилі – це збільшує знос фіксатора коробки.
Як уникнути: активуйте стоянкове гальмо перед переведенням селектора в «P».
3. Порушення правил буксирування
Якщо буксирувати автомобіль з вимкненим двигуном, насос АКПП не подає оливу, що призводить до зносу фрикціонів.
Як уникнути: дотримуйтесь рекомендацій виробника – швидкість не більше 30 км/год і відстань до 30 км.
4. Перемикання на ходу
Перемикання між режимами «D», «N» і «P» на ходу пошкоджує механізм фіксатора і може повністю вивести коробку з ладу.
Як уникнути: перемикайте передачі тільки при повній зупинці.
5. Ігнорування заміни оливи
Забруднення трансмісійної рідини погіршує роботу АКПП, знижує тиск оливи та спричиняє перегрів.
Як уникнути: замінюйте мастило кожні 40-60 тис. км, враховуючи умови експлуатації.
6. Використання нейтралі в заторах
Переведення селектора в «N» у заторах не економить паливо, але збільшує знос АКПП.
Як уникнути: залишайте коробку в режимі «D».
7. Засмічення радіатора охолодження
Забруднений радіатор АКПП не справляється з охолодженням, що призводить до перегріву рідини і зносу деталей.
Як уникнути: регулярно очищайте радіатор від бруду і контролюйте його стан.