Як платні дороги вдарять по гаманцю українців
Днями міністр інфраструктури Володимир Омелян укотре порушив це питання. Він повідомив, що перші концесійні дороги в Україні можуть почати будувати вже наступного року. Для цього лише потрібно, щоб Верховна Рада найближчим часом ухвалила відповідне законодавство.
Politeka дізналася, що стоїть на заваді будівництву концесійних доріг в Україні, чи цікаві подібні проекти інвесторам та наскільки популярними будуть платні дороги серед українців.
Юрій Чижмарь, народний депутат, член Комітету ВР із питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки:
– Концесійні дороги – це вимога сучасності. Якщо Україна хоче йти у Європу, маємо займатися цим питанням. Інакше як вантажному, так і пасажирському потоку буде важко контактувати.
Для України будівництво концесійних доріг – дуже важливе. Дозволить збільшити пасажиропотік – це і туристи, і вантажі, і транзит. Усе даватиме прибуток державі. Крім того, це інвестиційний проект, який може залучити значні кошти. Будівництво доріг запустить інші галузі, які теж даватимуть валовий внутрішній продукт. Сприятиме створенню робочих місць.
У світі дуже багато грошей, їх потрібно кудись вкладати. Тому проблем із інвестиціями немає. Є проблеми лише в одному – куди конкретно вкладати. Потрібно, щоб відповідна галузь була гарантованою, захищеною від рейдерства та змін законодавства. Тому нам потрібно, по-перше, забезпечити незмінність законодавства. Жоден інвестор не зайде в Україну, якщо у нас зміни податкового законодавства відбуваються щороку. Він не знатиме, як працювати далі. Довгострокові інвестиції, які справді створюють ринок, робочі місця, потребують стабільності.
Будівництво концесійних доріг в Україні – це необхідність. Серед українців такі дороги будуть популярними. Якщо це буде справжній автобан із якісним покриттям та значно кращим швидкісним режимом, ним буде вигідно користуватися, зазначають експерти.
Зараз нереально порахувати, скільки приблизно може коштувати проїзд відповідними дорогами. Але для приватних осіб плата не може бути високою. Зазвичай автобани будують для вантажівок. Основний прибуток формується завдяки комерційному транспорту, а не приватним особам.