В Україні очікується новий виток паливної кризи: назвали причини

Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн вважає, що до осені дефіцит пального може повернутися.

“Ринок набирає обертів. Але, я думаю, ще рано говорити про те, що ми подолали всі проблеми. Насправді на нас чекають дуже напружені серпень, вересень і жовтень. Це — пікові місяці навантаження на ринок і, відповідно, нам буде потрібно ще більше пального (через аграрні роботи, активізацію сезонного бізнесу)”, – сказав він.

Куюн додав, що хороша динаміка фіксується по дизпаливу – вперше за три місяці оптова ціна опустилася нижче за ринкову. Це свідчить про наповнюваність ринку та нормалізацію ситуації, тобто варто очікувати і зниження цін.

Проте “рано святкувати перемогу”, сказав експерт. Він пояснив, що червень спокійний місяць на ринку палива – посівна закінчилася, а збирання врожаю ще не почалося. Це дозволило наповнити ринок пальним.

“Але зараз ми переходимо до іншої фази, коли нам все більше не вистачатиме дизпалива. Я не впевнений, що зараз ми зможемо дуже швидко нарощувати постачання, оскільки все одно залишаються проблеми з європейською логістикою, наявністю ресурсів і так далі. Акції «знімаємо ліміти на пальне» — це дуже слизька дорога. Зараз можна людей таким чином заспокоїти, але ми бачимо, що збільшити постачання буде складно”, – зазначив Куюн.

Він додав, що дефіцит пального зараз фіксується у всьому світі. Причина – нестача переробних потужностей та зростання споживання після пандемії. У Європі ситуацію ускладнюють антиросійські санкції. Саме тому Європа вже починає запроваджувати заборони на експорт нафтопродуктів.

“Деякі європейські країни вже забороняють експорт нафтопродуктів зі своїх країн. Україна буквально зупинила ринок Молдови. Ми підірвали ціни на пальне, місцеві оператори просто не можуть платити такі ціни як українці, українські трейдери. Відповідно, у них зупиняються заправки”, – пояснив він.

Джерело hvylya.net
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти