Європа ставить крапку на старих дизелях: нові екологічні норми можуть змінити автомобільний ринок

Європейський Союз на порозі важливих змін, які можуть суттєво вплинути на автомобільний ринок. Нещодавно стало відомо про заплановані нові екологічні норми, серед яких одна з найголовніших — заборона на експлуатацію дизельних автомобілів старше 10 років. Цю ініціативу висунули транспортний та екологічний комітети ЄС, пише 360ua.news.
Старі дизелі під пильним контролем
У Брюсселі впевнені, що старі дизельні автомобілі, особливо ті, які не мають сажових фільтрів, є одним з основних джерел шкідливих викидів в атмосферу. Сучасні моделі автомобілів, звісно, обладнані системами фільтрації, але їхня ефективність починає знижуватися вже після 150–200 тисяч кілометрів пробігу. Через високу вартість заміни фільтрів, багато власників вирішують знімати їх взагалі, що дозволяє уникнути перевірки, оскільки виявити відсутність фільтра досить складно.
Обурення та підтримка: різні реакції в Європі
Ця ініціатива отримала неоднозначну реакцію. Наприклад, у Німеччині багато хто критикує ці заходи за надмірну жорсткість. Тут наголошують, що вік автомобіля сам по собі не є гарантовано токсичним фактором. У країні вже функціонують суворі технічні огляди, які здатні ефективно виявляти порушення та недоліки.
Можливі наслідки для України
Такі зміни можуть несподівано вплинути і на український ринок. Більшість вживаних автомобілів, які імпортують до нашої країни, — це саме старі дизелі з Європи. Якщо Україна приєднається до ЄС, то їй доведеться гармонізувати законодавство із європейським. А це може означати, що вітчизняним автовласникам, ймовірно, доведеться відмовитися від улюблених автомобілів.
Зникнення попиту на старі дизелі може призвести до суттєвих труднощів у їх продажу, адже багато людей, як і раніше, звикли до дизельних машин.